reklama

5 jednoduchých rad, jak doma rychle zrelaxovat

Deset minut někdy stačí Foto: Deset minut někdy stačíFoto: Thinkstock

Také přemýšlíte, jak dobít baterky?

Zachumlat se do deky, sednout si na sluníčko, nastavit mu tvář a na nic nemyslet. Nebo si vlízt do psotele se čtivou knížkou. Realita je ale taková, že se na nás hrne jedna povinnost za druhou a na odpočinek nezbývá moc času a pokud, tak v řádu minut, možná tak pár hodin. Tak je využijte a dobijte si i tak baterky.

1. Dýchejte zhluboka
Když vám docházejí síly, stoupněte si k otevřenému oknu a zhluboka dýchejte. A pěkně pomalu. Pokud bydlíte u rušné silnice, okno neotvírejte, vzduch v místnosti bude bohatě stačit. Zkuste se soustředit na  něco hezkého a milého, starosti se pokuste vytěsnit. Nejde to? To není divu, když jste celý den v jednom kole, ale přesto to nevzdávejte, příště už se vám stres podaří vypudit účiněji. Přidejte navíc i masáž spánků. Ideálně použijte prsteníček, prostředníček a ukazováček, jemně prsty provádějte krouživé pohyby. Příjemné doteky člověk uklidní, co na tom, že jsou to vaše vlastní ruce. Samozřejmě můžete o masáž spánků poprosit někoho blízkého.

Článek

Zahradní relax: do čeho se vyplatí investovat Foto:

Zahradní relax: do čeho se vyplatí investovat

Staňte se profesionálním zahradním povalečem.

2. Zvuk a vůně
Zapojte i další smysly. Zklidnující účinek má i oheň, stačí plamínek svíčky, přidejte k tomu aromalampičku s příjemnou vůní. Na relaxaci můžete myslet i při zařizování interiéru, všimněte si, že psychologové často používají při zařizování své ordinace přírodní materiály, kroucené větve, bambus, světlé dřevo, oválné kamínky. Někdy to působí banálně, ale funguje to.

3. Oční tělocvik
Sedíte celý den u počítače? Pak oči potřebují trošku jiného pohybu. Zavřete víčka a představte si velkou ležící osmičku, symbol nekonečna, očima několikrát opište její tvar, nejdříve po směru, potom proti směru hodinových ručiček.

Článek

Bazalka na okně Foto:

Pěstujte si bazalku doma i přes zimu. Poradíme, jak

Bazalka přináší chuť Středomoří.

4. Koupel je koupel
Ano, není to nic nového, ale funguje to. Napusťte si vanu horké vody, přidejte příjemnou pěnu či olej do koupele a na chvíli na vše zapomeňte. Můžete přidat body 1–3. Na palubě letadla máte taky nejprve nasadit dýchací masku sobě a pak teprve dětem. Takže děti zaparkujte na půl hodiny u televize a sebe do teplé lázně. Svět se nezboří a vy si odpočinete.

5. Rychlá svačinka

Taky když jste unavení, toužíte po něčem sladkém? Ono to na chvíli zafunguje, ale pak následuje rychlý pád. Sladké, které obsahuje jednoduchý cukr, zvedne rychle hladinu cukru v krvi, což vede k vyplavení inzulínu, po té následuje rychlý pokles krevního cukru. Zhoupne se vám cukr a s ním i vaše energie. Místo sušenky či dortíku, si dejte hrst góji (kustovnice čínské) s oříšky, dejte si i lžičku chia semínek. Gója má sladkou chuť, takže uspokojí vaše chutě, i když obsahuje cukry, tak jsou to složité, tedy polysacharidy, proto se odbourávají pomalu a pomalu i roste hladina cukruv krvi.  Navíc gója pomáhá povzbudit pozornost. Chia semínka jsou zásobárnou energie a ořechy jsou skvělé na nervy, mají hodně hořčíku a kyseliny listové, tedy prvků, které jsou důležité pro produkci dopaminu, hormonu štěstí.

(web)

Mohlo by vás zajímat:

Článek

Chia semínka jsou zázrak Foto:

Chia semínka jsou lepší než energy drinky. Nabijou vás energií

Chia je superpotravina, díky které mohli Aztékové běhat nekonečné kilometry.

Článek

Kustovnice je až 2,5 metru vysoký keř Foto:

Kustovnice je lepší než viagra a k tomu prodlužuje život

Chcete být fit? Zkuste hrstku goji neboli kustovnice denně.

Článek

Rýmovník neboli molice (Plectranthus argentatus) Foto:

Zázračná rostlinka proti rýmě? Můžete si ji pěstovat i doma

Nejenže vám uleví při rýmě, ale ještě odpuzuje komáry.

reklama