reklama

Propadl stylu 60. let. Designér mu podle toho zařídil byt

Oválné linie pohovky, křesel i židlí v jídelně příhodně kontrastují s hranatým prostorem Foto: Oválné linie pohovky, křesel i židlí v jídelně příhodně kontrastují s hranatým prostoremFoto: archiv Stephane Chamarda

Designer Stephane Chamard dostal zvláštní zadání. Svobodný lékař, který rád pořádá večírky a líbí se mu 50 let starý design, chtěl zařídit loft. Podívejte se, jak si designér s netypickým úkolem poradil.

Designér Stephane Chamard měl tu velkou výhodu, že začínal od holobytu. Jak designér vzpomíná, že tento byt v bývalé kancelářské budově v Hamiltonu (Ontario) byl jeden velký betonový prostor. Na ploše bezmála 150 m² nejprve bylo třeba postavit příčky, za nimiž vznikly 2 ložnice a koupelna. Tyto místnosti jsou při sobě a orientované dveřmi ke zdi, takže ospalé, neumyté, neučesané a neoblečené osoby unikají pozornosti ostatních.

Společné prostory – obývací pokoj, jídelna a kuchyně – jsou na protilehlé straně v části plné oken.

Kuchyně je dlouhá. Klient má rád popíjející návštěvy, a tak jde spíše o špatně maskovaný bar Foto: Kuchyně je dlouhá. Klient má rád popíjející návštěvy, a tak jde spíše o špatně maskovaný barFoto: archiv Stephane Chamarda

Chamard, kdykoli to jen šlo, upřednostnil originální starý nábytek. Zelený gauč je nový, ale křesla, lampy a konferenční stolek v dekádě květinových dětí a divokých večírků věrně sloužily. Chamard používá větší množství lamp a lampiček, které jsou podle něj příjemnější než nějaké stropní svítidlo. Designér měl volnou ruku, jen na podlahu nesměl nic pokládat. Klient si od začátku maloval večírky s přáteli a utřít rozlitý nápoj z betonové podlahy je přece jen snazší než čistit koberec.

Při volbě barevných odstínů se Chamard inspiroval korunami listnatých stromů, které viděl z okna. Tóny zelené a hnědé byly v 60. letech populární.

Strohost betonu a bílé malby designér narušil africkými maskami Foto: Strohost betonu a bílé malby designér narušil africkými maskamiFoto: archiv Stephane Chamarda

Náhodné nejsou ani tvary nábytku. Oválné linie pohovky, křesel i židlí v jídelně příhodně kontrastují s hranatým prostorem. „Jinak by to všechno bylo moc geometrické,“ vysvětluje designér. Jen málokde bude delší kuchyně, než je v tomto bytě. I to má své opodstatnění. „Má rád kolem sebe čtyři, pět lidí se sklenkou vína,“ naznačuje využití velké kuchyně. Překvapí i již zmíněné příčky ložnic, které nesahají až ke stropu. Klient, který v bytě žije sám a rodinu neplánuje, si od tohoto řešení sliboval více denního světla.

„Když navrhujete byt pro pár, tak se dva klienti mezi sebou dohadují a vy hledáte kompromisy. Práce pro samostatně žijícího klienta byla o poznání zábavnější,“ vzpomíná na zakázku Stephane Chamard.

(dah)

Mohlo by vás zajímat:

Článek

"Věřte svým instinktům a zařiďte si domov tak, jak vám to vyhovuje," říká Eimear Nic an Bhaird z Dublinu Foto:

Majitelka bytu miluje design. A ještě k tomu retro

Pojďte si s námi projít domek z 30. let v Dublinu. Možná že ne všechno je přenosné do české kotliny, ale jedna věc určitě: Majitelka se nebála vytvořit si místo podle...

Článek

Článek

Převaha pečlivě rozestavěných uměleckých zvláštností bez praktického využití nabízí otázku, jak asi tento prostor vypadá v reálném životě Foto:

Z bývalé obilnice vznikl osobitý loft uprostřed Amsterodamu

Příčky v tomto amsterodamském loftu neexistují. Jenom závěsy. Stačilo by vám to?

reklama