reklama

Špatně se vám spí? 3 věci, kterých když se vyvarujete, budete spát jak dudci

Klasický budík je rozhodně lepší než mobil u postele Foto: Klasický budík je rozhodně lepší než mobil u posteleFoto: Johann Malle

Často si člověk může za nespavost sám.

Podle mezinárodního průzkumu Gfk je nespavost druhým nejběžnějším zdravotním problémem hned po nachlazení. Nejvíce nespavostí trpí Švédi, Češi a Turci. Kvalita spánku přitom ovlivňuje naši každodenní efektivitu i náladu. Návodů, jak zmírnit nespavost, je celá řada.

Nehlídáte si, co jíte a pijete

Že není zdravé přecpávat se na noc těžkými jídly, není žádná novinka. Ale že byste si měli hlídat jídlo a nápoje, které jíte a vypijete již od odpoledne, vás možná překvapí. Taková káva s dortíkem po pozdním obědě už může být příčinou vaší neklidné noci. Odpoledne se nedoporučuje pít ani jiné kofeinové či energetické nápoje, pokud trpíte nespavostí. „Večeře by pak měla být ideálně lehčí, a přestože se nedoporučuje před spaním cvičit, krátká procházka po večeři klidnějšímu spánku prospět může,“ radí fyzioterapeut René Kacián.

Kvalitní postel je k nezaplacení Foto: Kvalitní postel je k nezaplaceníFoto: Johann Malle

Spíte v pyžamu

Sexy noční košilky nebo pohodlná flanelová pyžama po dědovi? Tak na obojí zapomeňte. Pokud se chcete dobře vyspat, pyžamo je vyloženě rušivá záležitost, která vaše tělo během spánku nepříjemně obepíná a nedovolí mu volný pohyb. Navíc jakékoliv oblečení během spánku zvyšuje vaši tělesnou teplotu a snižuje tvorbu melatoninu. Ideální je tak spát nazí. Pokud je vám to nepříjemné, měli byste volit maximálně volné a prodyšné lehké materiály.

Článek

Hedvábí a fialová Foto:

Bavlna, nebo hedvábí? Výběr povlečení rozhoduje, zda budete v ložnic spát nebo se milovat

Většina lidí dnes vybírá povlečení hlavně podle toho, zda se musí žehlit, nebo je nemačkavé.

 

Nepustíte z ruky telefon ani v posteli

Podle výzkumu společnosti IQS Online 74 % uživatelů nechává svůj chytrý telefon na dosah vedle své postele i během spánku. Většinou je to proto, že jej používají jako budík (91 %), ale 37 % respondentů přiznalo, že jej používá také těsně před usnutím. Telefon v ložnici dokonce v oblíbenosti předstihl i sledování televize. Právě elektronika pak může být důvodem vašeho nekvalitního spánku. Veškerá elektronika v ložnici je totiž zdrojem tzv. elektrosmogu, který má negativní vliv nejen na váš spánek, ale i na celkové zdraví a může způsobovat řadu problémů. „Zkuste si v ložnici osvojit pár návyků podle učení feng shui, které v dnešní přetechnizované době učí návratu k přírodě. Základem je dovolit proudit v ložnici všudypřítomné energii, podpořené přírodními materiály. Elektroniku tak raději nechte za zavřenými dveřmi ostatních částí bytu a ložnici zachovejte v harmonii ke kvalitnímu odpočinku,“ říká Jakub Šoufek ze společnosti Johann Malle.

(web)

Mohlo by vás zajímat:

Článek

Co je pro vás ložnice?  Foto:

Spánek, nebo sex? Výběr barvy rozhoduje, co budete dělat v ložnici

V jedné z nejčtenějších knih posledních let „Padesát odstínů šedi“ má hlavní hrdina ne nadarmo ložnici bílou, naopak hernu červenou. I když barvy si pro obě činnosti mohl...

Článek

Děti mají rády veselé motivy a sloučení na první pohled nespojitelných vzorů. Nebojte se jich. Na obrázku se podařilo vytvořit na povlečení krásnou vánoční mozaiku motivů Foto:

Zachumlejte se do peřin. 10 tipů na vánoční povlečení

Sladké sny ve vánočním povlečení.

reklama