reklama

6 druhů ovoce a zeleniny, které mají nejvíc vitamínu C

Vitamín C nebo také kyselina askorbová patří k látkám, které k životu prostě potřebujeme. Je to důležitý antioxidant, který zlepšuje soustředění a navozuje dobrou náladu. Upínáme se k němu hlavně ve chvílích, kdy cítíme, že je naše tělo ohroženo nastupující virózou. Někdo se vyzbrojí tubou vitamínového preparátu z lékárny, jiný zaplní nákupní koš citrony a pomeranči. Jenže pilulky a citrusové plody nejsou zdaleka jedinými a nejlepšími zdroji vitamínu C. V následujícím přehledu najdete ovoce a zeleninu, které jsou na tom s céčkem daleko lépe. Jejich pravidelnou konzumací můžete předejít únavě, bolesti svalů nebo krvácení z dásní, což jsou právě klasické projevy jeho nedostatku. Jeho doporučená denní dávka je 80 mg, ale předávkování vitamínem C se obávat nemusíte. Je rozpustný ve vodě, takže jeho přebytek tělo vylučuje močí.

(bras)

Vitamin C - Obrázek 1 Foto:
Zdroj: Thinkstockphotos
Šípky

Naše prababičky se pravidelně během září a října vydávaly na sběr šípků. Věděly moc dobře, že také díky pití šípkového čaje se ony i jejich blízcí udrží přes zimu v kondici. Pokud máte dojem, že by na tom něco mohlo být, zkuste si ještě před nástupem prvních mrazíků šípky nasbírat a nasušit. Rozdrcené šípky nevařte, ale nechte je přes noc namočené ve studené vodě a ráno výluh pouze přihřejte a přeceďte nejlépe přes filtrační papír. Vyzkoušet můžete i šípkovou marmeládu. Ve 100 g šípků je více než 400 mg vitamínu C. Kromě něj šípky obsahují i karoten, vitamín B, třísloviny, kyselinu citronovou a jablečnou, cukr a slizové látky.

reklama