reklama

Hledáte dokonalou potravinu? Zkuste konopná semínka

Malá semínka konopí jsou vůbec nejlepším zdrojem esenciálních mastných kyselin omega-3 a omega-6 Foto: Malá semínka konopí jsou vůbec nejlepším zdrojem esenciálních mastných kyselin omega-3 a omega-6Foto: Thinkstock

Zobněte si před mejdanem.

Patří do kategorie takzvaných superpotravin, ale mnozí je staví na absolutní vrchol. Důvodem je jejich nutriční hodnota – polévková lžíce konopných semínek totiž pokryje minimální denní dávku živin, kterou by měl přijmout dospělý jedinec.

Na úvod je nutno podotknout, že řeč bude o semínkách z technického konopí, které neobsahuje THC. Pro omamné látky se pěstuje už na pohled odlišné konopí indické, takže z konopných produktů, se kterými se našem trhu v poslední době doslova roztrhl pytel, opravdu nemusíte mít strach. Právě naopak, pokud jde o zdravé stravování, konopná semínka do jídelníčku stoprocentně patří. Navíc neobsahují lepek, takže jsou vhodná i pro ty, kteří dodržují bezlepkovou dietu.

Konopná semínka bez problémů seženete v prodejnách se zdravou výživou Foto: Konopná semínka bez problémů seženete v prodejnách se zdravou výživouFoto: Thinkstock

Zázračné složení

Malá semínka konopí jsou vůbec nejlepším zdrojem esenciálních mastných kyselin omega-3 a omega-6. Ty jsou v nich namíchány v poměru 1:3, což je pro lidské tělo a jeho správné fungování naprosto ideální. Důležitý je i obsah bílkovin se všemi esenciálními aminokyselinami, které bychom měli tělu dodávat vyváženou stravou. Z konopných semínek načerpáte také vitamín E, C a A a vitamíny skupiny B a řadu minerálních látek, zejména hořčík, železo, fosfor, draslík, vápník, zinek, jód, chrom nebo stříbro.

Zobněte si před mejdanem

Pravidelnou konzumací konopných semínek posílíte imunitní systém, doplníte energii, omladíte pleť a zlepšíte celkovou kvalitu pokožky i vlasů. Odborníci semínka doporučují při nemocech srdce a oběhového systému, lupénce, ekzémech, revmatizmu, onemocnění dýchacích cest, menstruačních problémech nebo chudokrevnosti. Díky látkám, které obsahují, jsou semínka vhodným doplňkem stravy pro pacienty s rakovinou, AIDS, roztroušenou sklerózou či Parkinsonovou a Alzheimerovou chorobou. Hrstku konopných semínek nezapomeňte sníst několik hodin před plánovanou konzumací alkoholu. Konopný tuk zpomalí vstřebávání alkoholu v krvi a vitamín B vám pomůže být rychleji fit.

Pravidelnou konzumací konopných semínek posílíte imunitní systém Foto: Pravidelnou konzumací konopných semínek posílíte imunitní systémFoto: Thinkstock

Zdravá lahůdka

Konopná semínka bez problémů seženete v prodejnách se zdravou výživou. K dispozici jsou semínka neloupaná, které je lepší před konzumací namočit nebo namlít, ideální jsou samozřejmě k nakličování nebo k výrobě konopného mléka. Opravdovou lahůdkou vhodnou k přímé konzumaci jsou semínka loupaná – mohou se přidávat téměř do čehokoli, výborné jsou do kaší, müsli, pomazánek, salátů, dokonce i do omáček nebo do pesta. K dostání je také konopná mouka a konopný olej, který je výborný ve studené kuchyni, ale i jako zkrášlující prostředek pro tělo a vlasy.

(bras)

 

Mohlo by vás zajímat:

Článek

Zelenina si dobře rozumí s květinami Foto:

Chcete velkou úrodu zeleniny? Vysázejte k ní květiny

Květiny v zeleninové zahrádce nejsou jen pro ozdobu

Článek

Švestky patří neodmyslitelně do koláčů Foto:

Švestky jsou skvělé při dietě. Zkuste jáhlový koláč, hodí se i při očistné kúře

Pokud už jste letos měli švestkové knedlíky, kynuté koláče a máte schováno na slivovici, oceníte určitě dva nepříliš běžné, ale velmi chutné recepty na koláč.

reklama