reklama

Nemůžete spát? Čaj ze slupek banánu a skořice je lepší než prášky na spaní

Sladší spaní než medu lízání Foto: Sladší spaní než medu lízáníFoto: Thinkstock

Už jste ho zkusili?

Za vše může tryptofan, látka, která je klíčová pro tvorbu serotoninu – to je ta chemikálie, kterou tělo potřebuje, aby nepropadalo depresím a člověk dobře spal. A slupky banánu obsahují tryptofan ve vysoké míře. Dále jsou bohaté na hořčík. Hořčík (magnesium) spolu s obsaženým draslíkem zklidní organismus a uvolní svaly a spolehlivě vás přenese do říše snů.

Všechny tři prvky – draslík, hořčík a tryptofan si můžete koupit v lékárně, ale například krabička Ltryptofanu stojí téměř 300 Kč. Tak proč utrácet a vyhazovat slupky od banánů?

Čaj se tedy vaří jenom ze slupek – proto budete potřebovat banány v biokvalitě, které nejsou chemicky ošetřené. Standardní banány jsou ošetřené koktejlem chemikálií (proto byste je před jídlem měli vždy opláchnout, i když se slupka nejí). V ekologickém zemědělství se nepoužívají pesticidy ani umělá hnojiva a tak můžete u bio banánů použít i slupku.

Článek

Lněné semínko – znovuobjevený zdroj zdraví Foto:

Lněné semínko – znovuobjevený zdroj zdraví

Lněné semínko je plod lnu setého a pochází z Asie. U nás je známo už od pradávna, kdy se len používal jako přadná rostlina pro výrobu plátna, ale uplatnil se i v bylinkářství.

Bio banány zpravidla koupíte zabalené „v plastových sáčcích a mají nápis (Bio, Organic, bio banány) a jsou označeny povinnou národní bio značku tzv. zebrou. Cena je jen o něco málo vyšší (závisí, jestli jsou běžné konvenční banány v akci). V síti Interspar jsou k dostání i banány se známkou Fairtrade,“ uvádí internetová poradna barvinek.net.

Článek

Sběr rakytníkových plodů je kvůli trnitým větvím spíš očistec. Pokud ale vytrváte a sklizeň šikovně zpracujete, budete mít dostatečný přísun céčka a dalších vitamínů na celý rok Foto:

Rakytník obsahuje 10x více vitamínu C než pomeranč

Rakytník řešetlákový – keř, který musíte pěstovat v páru, protože je samčí a samičí.

 

Vlastní čaj můžete připravit dvěma způsoby: První je velmi rychlý, ale znehodnotíte vlastní banán a nemůžete si připravit čaj do zásoby. Druhý postup je zdlouhavější, ale zase si můžete vytvořit dostatečnou zásobu.

1. Rychlý způsob přípravy banánového čaje

Budete potřebovat:

Bio banán
vodu
špetku skořice

Postup:

Odřízněte oba konce banánu a dejte ho do vařící vody. Vařte cca 10 minut, pak slijte, přidejte špetku skořice. A můžete vypít. Ideálně hodinu před tím, než jdete spát. Dužinu banánu pak můžete rozmixovat do koktejlu.

2. Delší postup přípravy čaje z banánů na spaní

Když sníte banán, slupku nevyhazujte, ale dejte ji zmrazit do mrazáku. Když máte dostatek slupek, hoďte je po rozmrazení na plech do trouby, pak je pomalu nechte při teplotě 65 °C vysušit. Můžete je předtím nakrájet na drobnější kousky, aby to netrvalo tak dlouho. Počítejte s tím, že je to ale dlouhý proces.

Suché slupky můžete nalámat na menší kousky, a pokud chcete, po malých dávkách ještě nechat rozsekat v mixéru ještě na menší kousky. Slupky si dejte do skleničky – máte vlastní čaj.

(web)

Mohlo by vás zajímat:

Článek

Kustovnice je až 2,5 metru vysoký keř Foto:

Kustovnice je lepší než viagra a k tomu prodlužuje život

Chcete být fit? Zkuste hrstku goji neboli kustovnice denně.

Článek

Chia semínka jsou zázrak Foto:

Chia semínka jsou lepší než energy drinky. Nabijou vás energií

Chia je superpotravina, díky které mohli Aztékové běhat nekonečné kilometry.

reklama