reklama

Pozor na dlažbu kolem domu. Třetina Čechů se zraní kvůli špatné pokládce

Správná pokládka a povrch je základ Foto: Správná pokládka a povrch je základFoto: Thinkstock

Člověk se většinou pojišťuje před cestou do divočiny. Přitom k řadě zranění dochází přímo doma.

Skoro třetina Čechů se v minulosti zranila kvůli nevhodnému povrchu kolem domu. Právě bezpečnost by měla být spolu s trvanlivostí jednou z nejdůležitějších vlastností u venkovních povrchů. To vyplývá z průzkumu společnosti TopStone, s.r.o. a výzkumné agentury STEM/ MARK.

Přitom více než tři čtvrtiny Čechů si dle průzkumu pokládají povrchy na zahradě a terasách sami. Ovšem pouze necelá pětina z nich to zvládla zcela bez chyb. To potvrzuje Marek Ondra ze společnosti TopStone: "Bohužel už dávno neplatí, že každý Čech má zlaté ručičky. Pokud si nejste realizací jistí, doporučujeme se obrátit již na začátku na odborníka. Napravování škod se mnohdy několikanásobně prodraží.“

Většina Čechů volí povrch v exteriérech především kvůli funkčním vlastnostem, jako jsou praktičnost (68 %), údržba (61 %) a bezpečnost (57 %). Naopak estetické vlastnosti jako např. originalita (15 %), barva (35 %) a design (33 %) jsou překvapivě až na druhém konci pomyslného žebříčku. Tato čísla potvrzuje i údaj o cca třetině zranění, která způsobil právě nevhodný výběr povrchu.

Skoro 90 % dotázaných preferuje při výběru povrchu na zahradu či terasu přírodní materiály, především kámen. Tato slova potvrzuje designérka a odbornice na feng shui Kristýna Vysloužilová: „Z pohledu feng shui a zahradní architektury jsou přírodní materiály skvělou volbou. Nezadržují vlhkost, jsou neklouzavé, kromě toho ale umožňují pracovat s oblými tvary bez ostrých rohů. To je trend, kterému bychom určitě měli věnovat pozornost. Obecně je potom v exteriéru z hlediska feng shui nejdůležitější přístupová cesta, která do domu symbolicky přivádí energii. Rychlým tipem ke zlepšení je ale také třeba výrazné vyznačení vchodu, ideálně květináči, kameny nebo soškami umístěnými po stranách vchodových dveří.“

 

 

O průzkumu:

Průzkum Češi národ kutilů vznikl ve spolupráci společnosti TopStone, s.r.o., a výzkumné agentury STEM/ MARK na vzorku 538 majitelů nemovitostí.

 

reklama