reklama

Jak se pořádně vyspat? Vyzkoušejte následující tipy na usínání i kvalitní spánek

Matouš Hartman
20. října 2017
Jsou tři ráno a zíráte do stropu, a když už konečně zavřete oči, pod okny projede náklaďák a boj o usnutí začíná znovu. Ať už za to mohou starosti, nebo měsíc v úplňku, ponocování není vůbec nic příjemného, zvlášť když v sedm zvoní budík.
reklama

Zažil to každý a pokud ne, tak to jistě zažije. Někdy nespavost může trvat mnoho dní, někdy jí stačí jen jedna noc, aby vám zničila následující den. Občas je potřeba ji řešit s lékaři, ale pokud vás trápí jen někdy a nebo se snadno probouzíte, zkuste následující doporučení.

Zažil to každý a pokud ne, tak to jistě zažije. Někdy nespavost může trvat mnoho dní, někdy jí stačí jen jedna noc, aby vám zničila následující den. Občas je potřeba ji řešit s lékaři, ale pokud vás trápí jen někdy a nebo se snadno probouzíte, zkuste následující doporučení.

Pořiďte si klapky na oči

Můžete v nich vypadat vtipně, ale fungují. Využijete je nejen na cestách, ale také ve své ložnici. Zabrání tomu, abyste se probouzeli kvůli brzkému rozednění nebo světlu z ulice. Díky internetu i obchodům s doplňky do domácnosti se dají sehnat ve spoustě zajímavých i vtipných designů. Jejich ceny se různí. Pořídíte je za pár korun, ale můžete si koupit i kvalitní drahé masky.

Ucpěte si uši

Podobně jako klapky dokáží špunty do uší zabránit zbytečnému probouzení během noci, zvlášť pokud máte sousedy, kteří rádi pořádají party, nebo vám vadí hluk dopravy pod okny.

Zatemněte okna

Podívejte se po zatemňovacích roletách, které dokáží zamezit vstupu většiny světla do pokoje. Pokud nechcete nic instalovat do oken, sáhněte po ověřených závěsech. V tom případě vybírejte neprůhledné materiály v temných barvách, ideální jsou tmavě šedá, černá nebo modrá. Dokáží pokoj i příjemně uzemnit, dodat mu hloubku.

Udržujte ložnici chladnou

V chladné místnosti se usíná lépe. Při nižších teplotách také snáze udržíte spánek až do rána. Podle Christophera Wintera, amerického lékaře, který se specializuje na spánek, by se měla vhodná teplota ložnice pohybovat mezi 16 a 20 stupni. Během spánku totiž klesá naše tělesná teplota, pokud spíme v prostředí s nižší teplotou, snáze udržujeme i nižší tělesnou teplotu, která zajišťuje kvalitnější spánek. Vzpomeňte si na horké letní noci, kdy je mnohem složitější spát než v zimě.

Nekoukejte do mobilu

Tak hodinku před tím, než si půjdete lehnout, ukončete projíždění Instagramu nebo Facebooku. Ostré světlo obrazovek udržuje váš mozek až moc vzhůru, to se kolem půlnoci vůbec nehodí.

Nepijte

Ani nealko ani alkohol. Můžete si dát jednu skleničku vína na lepší spánek, to funguje, ale nepřehánějte to, pak se v noci totiž vzbudíte. Podobné je to s nealkoholickými nápoji. Tam vás ale nejspíš probudí potřeba jít na toaletu. Zažil to každý a pokud ne, tak to jistě zažije. Někdy nespavost může trvat mnoho dní, někdy jí stačí jen jedna noc, aby vám zničila následující den. Občas je potřeba ji řešit s lékaři, ale pokud vás trápí jen někdy a nebo se snadno probouzíte, zkuste následující doporučení.

Pořiďte si klapky na oči

Můžete v nich vypadat vtipně, ale fungují. Využijete je nejen na cestách, ale také ve své ložnici. Zabrání tomu, abyste se probouzeli kvůli brzkému rozednění nebo světlu z ulice. Díky internetu i obchodům s doplňky do domácnosti se dají sehnat ve spoustě zajímavých i vtipných designů. Jejich ceny se různí. Pořídíte je za pár korun, ale můžete si koupit i kvalitní drahé masky.

Zkuste používat masku. Foto: istock.com

Ucpěte si uši

Podobně jako klapky dokážou špunty do uší zabránit zbytečnému probouzení během noci, zvlášť pokud máte sousedy, kteří rádi pořádají párty, nebo vám vadí hluk dopravy pod okny.

Zatemněte okna

Podívejte se po zatemňovacích roletách, které dokážou zamezit vstupu většiny světla do pokoje. Pokud nechcete nic instalovat do oken, sáhněte po ověřených závěsech. V tom případě vybírejte neprůhledné materiály v temných barvách, ideální jsou tmavě šedá, černá nebo modrá. Dokážou pokoj i příjemně uzemnit, dodat mu hloubku.

Udržujte ložnici chladnou

V chladné místnosti se usíná lépe. Při nižších teplotách také snáze udržíte spánek až do rána. Podle Christophera Wintera, amerického lékaře, který se specializuje na spánek, by se měla vhodná teplota ložnice pohybovat mezi 16 a 20 stupni. Během spánku totiž klesá naše tělesná teplota, pokud spíme v prostředí s nižší teplotou, snáze udržujeme i nižší tělesnou teplotu, která zajišťuje kvalitnější spánek. Vzpomeňte si na horké letní noci, kdy je mnohem složitější spát než v zimě.

Nekoukejte do mobilu

Tak hodinku před tím, než si půjdete lehnout, ukončete projíždění Instagramu nebo Facebooku. Ostré světlo obrazovek udržuje váš mozek až moc vzhůru, to se kolem půlnoci vůbec nehodí.

Nekoukejte do mobilu v noci. Foto: istock.com

Nepijte

Ani nealko ani alkohol. Můžete si dát jednu skleničku vína na lepší spánek, to funguje, ale nepřehánějte to, pak se v noci totiž vzbudíte. Podobné je to s nealkoholickými nápoji. Tam vás ale nejspíš probudí potřeba jít na toaletu.

(mh)

Další články:

Sílejte článek
Zobrazit komentáře ke článku
Štítky: spánekložnicetipyusínání
reklama