reklama

Pěstování zelených lístků je novým hitem zdravé výživy aneb Jak si vypěstovat microgreens

zidkovm
21. února 2017
Zelené výhonky jsou takovým předskokanem jara na talíři. Vyrostou vám za 14 dní a na talíř vám dodají minerály i vitamíny. Pěstovat je můžete podobně jako klíčky.
reklama

Asi znáte pěstování klíčků ze semínek. Některé druhy klíčků se ale vyplatí nechat vyrůst až k prvním lístkům. Kromě toho, že jsou stejně nabité vitaminy a minerály jako klíčky, mají delikátní chuť a texturu, které pozvednou vaše jídla do nových výšin. Zelené lístky jsou už standardem ve zdravé výživě na západě, u nás nastupujícím trendem, který ale rozhodně stojí za pozornost.

Zelené lístky, kterým se též říká microgreens, jsou nejlepší ze semen slunečnic, pšenice a hrachu. Pěstovat se však dají téměř z každé zeleniny, bylinek, plodin a obilovin. Určitě vyzkoušejte barevné druhy, nebo rostliny se zajímavými listy. Také je dobré vědět, že barevné rostliny obsahují více vitaminů a karotenu. Na druhou stranu při pěstování microgreens vsaďte spíš na levnější typy semen, protože jich budete potřebovat hodně.

Co ještě můžete vyzkoušet:

- Červená řepa – výhonky vás zaujmou svou barvou, protože jejich stonek je červený a listy zelené

- Červené zelí – výhonky této rostliny jsou červené celé, výborné na dochucení a ozdobu salátů

- Brokolice – její výhonky jsou naopak tmavě zelené a mají pikantní chuť

- Česnek – lehce pálivé a svěží výhonky

- Hořčice – lehce pálivé výhonky rychle rostou, sklizeň budete mít brzy

V průměru jsou tyto výhonky až pětkrát nutričně bohatší než dospělé rostliny. Se semeny musíte ze začátku postupovat podobně jako při klíčení, tedy namočit je a nechat naklíčit, pak je ale dobré semínka umístit do mělké hlíny. Nemusí se jednat o žádný truhlík na květiny, stačí tác, na který naklíčená semínka umístíte a zasypete je hlínou.

Doba růstu microgreens se pohybuje mezi 7–14 dny od výsevu po sklizeň v závislosti na použité zemině, světle, teplotě a metodě zalévání. Při sklízení se microgreens zastřihávají těsně nad hlínou a celá jejich skladba je jedlá, velmi chutná a krásně zdobí především polévky, saláty, ale i další zdravé pokrmy.

(kor)

Mohlo by vás zajímat:

Sílejte článek
Zobrazit komentáře ke článku
reklama