reklama

Nemůžete v noci spát? Na vině nemusí být jen nekvalitní matrace

novakod
20. září 2021
Spánkem strávíme třetinu života, proto je důležité, aby byl opravdu kvalitní a plnohodnotný. Stále více lidí ale trápí nespavost. V noci se zoufale převalují ze strany na stranu, marně hledají vhodnou polohu a následně dlouhé minuty, někdy i hodiny, bezmyšlenkovitě hledí do stropu naštvaní sami na sebe, že prostě nedokáží usnout. Máte problémy se spánkem? Možná za tím nestojí jen nevhodná matrace.
reklama

Jaké jsou důvody, pro které špatně spíte?

Možná i vy patříte klidem, kteří mají problémy se spánkem. Buď nemůžete usnout, nebo se několikrát během noci vzbudíte. Ráno vstáváte podráždění a se špatnou náladou. Přes den se nemůžete soustředit, chybí vám energie. To všechno způsobuje nekvalitní spánek. Co za ním stojí?

Když nemůžeme spát, většinou za tím hledáme třeba nevhodně zvolenou matraci nebo nekvalitní rošty. Někdo to svádí na mnoho starostí a vlnu myšlenek, kterou nedokážou zastavit a proto nemohou spát. Jaké jsou nejčastější důvody, pro které špatně spíte a co stím můžete udělat?

Příliš vysoká teplota

Jedním zdůvodů, proč nemůžete usnout, převalujete se a jste poté rozzlobení sami na sebe, je příliš vysoká teplota vmístnosti. To je problém především vzimních měsících, kdy je topná sezona vplném proudu a my se přece doma chceme pořádně ohřát.

Pokud si ale vložnici zbytečně přetápíte, nemůžete se divit, že špatně spíte, vnoci se budíte nebo dokonce vůbec nemůžete usnout. Teplota vložnici by se měla pohybovat okolo 17 až 19 °C. Také je potřeba dát si pozor na vlhkost. Je-li vpokoji chladněji a vlhkost přesahuje 60 %, mohou se zde brzy objevit plísně. A ty mohou mít negativní dopad na vaše zdraví.

Nevyhovující postel

Opravdu i nevhodná postel může být důvodem, proč špatně spíte. Divili byste se, kolik lidí absolutně neřeší například stáří matrace nebo kvalitu postelového roštu či rámu. Pamatujte ale, že pouze kvalitní postel vám dokáže zajistit to pravé pohodlí.

Není to ale jen o posteli. Důležité je najít ideální balanc vpodobě správné kombinace postelového roštu, matrace a rámu. Nestyďte se nechat si poradit. Při výběru matrace zohledněte nejen vaše preference, ale třeba i tělesné dispozice. Je totiž rozdíl, zda si matraci kupuje žena mající 50 kilogramů a muž, který váží kolem metráku.

Příliš mnoho starostí

Lidská psychika dokáže divy, a to i vnegativním slova smyslu. Pokud se cítíte pod tlakem, řešíte mnoho starostí, sužuje vás stres a celkově se necítíte vpohodě, je celkem logické, že se to na vás projeví například i tím, že večer nebudete moci usnout.

Nejlépe uděláte, když se pokusíte zbavit stresu. Nepřenášejte problémy zpráce domů, tam rozhodně nepatří. Před spaním také můžete dodržovat určitý rituál, například chodit spát ve stejný čas nebo místo koukání do telefonu vzít do ruky knihu a něco pěkného si přečíst.

Pozor na materiál ložního prádla

Většina znás, především pak ženy, které pro to mají přeci jen větší cit, vybírají ložní povlečení podle toho, jestli se jim líbí nebo ne. Klademe důraz především na design a mnoho znás už tolik neřeší třeba materiál, ze kterého je povlečení vyrobené.

Levné, neprodyšné povlečení, které vám není příjemné na dotek, může zapříčinit, že se budete během noci nadměrně potit. Budete se budit rozmrzelí a podráždění. Nic proto nezkazíte, když vsadíte na kvalitu a vyberete pro sebe povlečení zpřírodního materiálu.

Káva před spaním nedělá dobrotu

I když možná patříte mezi zaryté milovníky kávy, dát si pořádný hrnek kafe před spaním nemusí být ten nejlepší nápad. Věděli jste, že kofein dokáže „přenastavit“ biologické hodiny buněk, které se nachází vorganismu? To může mít za následek narušení spánkového cyklu.

Doporučuje se během dne vypít maximálně 3 šálky kávy, i když je to pro každého znás individuální. Nejsilnější kávu byste si měli dát po ránu, poslední kávu si naopak užijte maximálně do páté hodiny odpoledne.

Sílejte článek
Zobrazit komentáře ke článku
reklama