5. prosince 2015 05:06
Markéta ZídkováPochopil systém aerolinek, pustil byt a už rok žije zdarma na palubě letadel. Jen v 1. třídě
Bezdomovec bydlí v letadlech.
Již rok a půl je Ben Schlappig bezdomovcem. Pětadvacetiletý Američan nemá trvalé bydliště ani klíče k žádnému bytu. Podle něj je zbytečné platit nájem, když postel čeká v letadle
Schlappig je profesionální cestovatel, kterému zároveň neunikne žádný z těch titěrných dodatků číhajících pod obchodními nabídkami. Díky této pečlivosti a příhodným kombinacím nastřádaných mílí s bonusy na kreditních kartách, krouží kolem zeměkoule za zlomek běžné ceny. A dlužno dodat, že v luxusu, o jakém si běžný cestující může nechat jen zdát.
Od okamžiku, kdy před dekádou – ve svých 14 letech - začal sbírat nalétané míle, Schlappig podle svých slov neabsolvoval jediný mezinárodní let v ekonomické třídě. Ročně tento Newyorčan nalétá 400 000 mil (650 000 km) – tedy dost na to, aby 16krát obkroužil Zemi. Schlappig tráví na palubě letadla v průměru 4 hodiny denně a absolvuje nejméně jeden mezinárodní let týdně.
Když už se tento vystudovaný marketér ocitá na zemi, nocuje v neméně luxusních hotelích. Nikde se ale nezdržuje déle než tři dny. „V letadlech Emirates se už cítím jako doma,“ vzkázal Schlappig po telefonu z Los Angeles, odkud se zrovna chystal letět do Madridu. Na palubě letadel se už zná s personálem a lety si vybírá i podle toho, která parta zrovna obsluhuje. Svůj život dokumentuje na síti Instagram, kde jeho profil zaplňují fotky až úchylně luxusních palubních koupelen, manželských lůžek v soukromých kabinách nebo chodů podávaných na stříbrném nádobí s šampaňským. Jeho blog „One Mile at a Time,“ sleduje 36 000 uživatelů, kteří mu věnují údiv, ale současně mu zdání bezstarostné pohody závidí. Schlappig je ujišťuje, že komfort, v němž se pohybuje, je v možnostech každého cestujícího, který pravidelně létá, jen si musí nastudovat některé zákonitosti v nabídkách bank a leteckých společností.
„Kdyby to bylo úplně snadné, dělal by to každý,“ přiznává letecký blogger. Vypozoroval, že hru s aerolinkami hraje pestrá škála lidí od vysokoškoláků po 80leté důchodce. Všichni ti, kterým se to daří, mají dvě věci společné - berou to jako hobby a především, velmi trpělivě studují veškeré dodatky pod hlavním textem nabídky či v odkazech na internetu. Jak totiž Schlappig varuje, střádat míle a uplatnit je jsou dvě různé věci. Jako marketér lépe než kdo jiný pochopil, že Aerolinky nechtějí vozit lidi bezplatně, ale naopak zvyšují tržby tím, že zákazníky nadchnou pro vidinu bezplatných cest. Spletitými kombinacemi podmínek a lhůt stejně jako poschováváním klíčových informací pak dosahují toho, že míle zákazníkům často propadají.
(dah)
Mohlo by vás zajímat: