Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Encyklopedie

Elektrocentrála

Spojením alternátoru se spalovacím motorem vznikne elektrocentrála. Najde využití všude tam, kde není dostupná veřejná elektrická síť nebo jako náhradní zdroj při jejím výpadku.
Vydáno: 19.01.2015
Malá jednofázová elektrocentrála (1,8 kVA)
Malá jednofázová elektrocentrála (1,8 kVA) Autor: Kobras.cz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro pohon se používají jak motory zážehové (na benzín nebo LPG), tak i vznětové (Diesel). Alternátory jsou zpravidla třífázové (3x400 V/3 x 230 V), méně výkonné elektrocentrály mohou být i jednofázové (230 V). Motor elektrocentrály je přizpůsoben stacionárnímu provozu a je vybaven automatickým regulátorem otáček, aby nedocházelo ke kolísání napětí a frekvence při změně zatížení. Podle typu alternátoru jsou pracovní otáčky buď 1500 nebo 3000 za minutu, výkony se pohybují od stovek VA až po desítky kVA.

 

Výkon elektrocentrál se zpravidla udává ve VA – voltampérech - což je výkon zdánlivý. Činný, tedy využitelný výkon je menší a závisí na hodnotě tzv. účiníku cos.

Třífázová elektrocentrála (7 kVA)
Třífázová elektrocentrála (7 kVA)
Hondastroje.cz


Článek je zařazen v:
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama