reklama

Pět chyb, kvůli kterým trpíme jarní únavou

zidkovm
26. května 2016
Pět chyb, kvůli kterým trpíme jarní únavou
reklama

Vaše únava a ospalost mohou mít více příčin. Pokud ale netrvají příliš dlouho a nemáte žádné jiné problémy, svelkou pravděpodobností jsou jenom důsledkem menších či větších prohřešků proti správné životosprávě, kterých se vposlední době dopouštíte. Pojďte společně snámi udělat 5 malých krůčků, které vás dovedou ktomu, abyste se během několika dní cítili fit.

Přemýšlejte nad tím, co jíte

Jednou zpříčin vaší ospalosti může být nevhodná strava. Možná nestíháte a snažíte se nějaký čas získat fastfoodovým obědem, bagetou od benzínové pumpy, nebo dokonce doufáte, že únavu zaženete sladkostmi zautomatu. Tudy cesta nevede, podobnou stravou si vlepším případě od únavy nepomůžete, vhorším se budete cítit ještě vyčerpanější. Váš první krok by měl směřovat kdoplnění důležitých živin – zásobte se čerstvou zeleninou, bylinkami a ovocem, jako mlsání si nakupte neochucené mandle nebo oříšky a do salátů a jogurtů přisypávejte semínka. Spoustu vitamínů, minerálů a enzymů vaše tělo získá konzumací klíčků. Používejte je při přípravě zeleninových salátů nebo si je nasypte jen tak na chleba smáslem.

Nezapomínejte pít

Dalším krokem vboji proti únavě je dodržování pitného režimu. Možná, že za vaší ospalostí je právě nedostatek vhodných tekutin. Vždy, když začnete zívat, vypijte skleničku vody. Dávejte si vodu čistou, neochucenou, případně ji můžete doplňovat bylinkovým čajem. Co nejvíce omezte kávu, i když máte pocit, že je to váš nezbytný pohon, a úplně se vyhýbejte slazeným limonádám. Odpusťte si i popíjení alkoholu, po sklence něčeho ostřejšího sice bez problémů usnete, ale váš spánek nebude ideální.

Hýbejte se

Možná jste se dostali do situace, kdy odpoledne vpráci vstanete od psacího stolu a namíříte si to rovnou do postele nebo alespoň na gauč k zapnuté televizi. A jste tak unavení, že na nějaké sportování nemáte náladu ani o víkendu. Vleže ale únavě neutečete, potřebujete se protáhnout a vyplavit endorfiny a úplně nejlepší je to dělat pravidelně. Nemusíte to přehánět sběhem nebo posilováním, prostě si cestu domů zpráce naplánujte tak, že část trasy nepojede tramvají, ale půjdete pěšky. Pokuste se o co nejrychlejší chůzi a myslete hlavně na to, abyste zhluboka dýchali. A o víkendu si procházku prodlužte a vyrazte zhluboka dýchat do přírody.

Síla nabraná pod peřinou

Bez kvalitního spánku se následující den dobře cítit určitě nebudete. Nejde ani tak o počet hodin, které strávíte vposteli, ideální délka spánku totiž neexistuje, je to velice individuální záležitost. Někomu stačí šest hodin, jiný se cítí dobře až po devíti hodinách oddychu. Spěte tolik, kolik víte, že potřebujete, snažte se chodit spát i vstávat ve stejnou dobu. Přidávat si při únavě několik hodin spánku navíc je zbytečné, někdy to může být dokonce kontraproduktivní.

Dělejte si radost

Únava nás často přepadá vpodzimních nebo jarních měsících, někdy kní velkou měrou přispívají stres nebo dlouho se opakující stereotypy vzaměstnání. Vtakových chvílích přemýšlejte o tom, co by vám udělalo radost, a snažte se co nejvíce odměňovat. Zajděte si na masáž nebo do kadeřnictví, vytáhněte knížku vašeho oblíbeného autora nebo se věnujte nějaké kreativní činnosti – vraťte se ktomu, co vás kdysi bavilo, nebo se naučte něco úplně nového. Někdy úplně postačí, když si cestou zpráce koupíte nějakou maličkost, třeba relaxační sůl do koupele, kterou hned před spaním vyzkoušíte.

Sílejte článek
reklama