Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Bydlení

Propadl stylu 60. let. Designér mu podle toho zařídil byt

Designer Stephane Chamard dostal zvláštní zadání. Svobodný lékař, který rád pořádá večírky a líbí se mu 50 let starý design, chtěl zařídit loft. Podívejte se, jak si designér s netypickým úkolem poradil.
Vydáno: 29.02.2016
Oválné linie pohovky, křesel i židlí v jídelně příhodně kontrastují s hranatým prostorem

Designér Stephane Chamard měl tu velkou výhodu, že začínal od holobytu. Jak designér vzpomíná, že tento byt v bývalé kancelářské budově v Hamiltonu (Ontario) byl jeden velký betonový prostor. Na ploše bezmála 150 m² nejprve bylo třeba postavit příčky, za nimiž vznikly 2 ložnice a koupelna. Tyto místnosti jsou při sobě a orientované dveřmi ke zdi, takže ospalé, neumyté, neučesané a neoblečené osoby unikají pozornosti ostatních.

Společné prostory – obývací pokoj, jídelna a kuchyně – jsou na protilehlé straně v části plné oken.

Kuchyně je dlouhá. Klient má rád popíjející návštěvy, a tak jde spíše o špatně maskovaný bar
Kuchyně je dlouhá. Klient má rád popíjející návštěvy, a tak jde spíše o špatně maskovaný bar
archiv Stephane Chamarda

Chamard, kdykoli to jen šlo, upřednostnil originální starý nábytek. Zelený gauč je nový, ale křesla, lampy a konferenční stolek v dekádě květinových dětí a divokých večírků věrně sloužily. Chamard používá větší množství lamp a lampiček, které jsou podle něj příjemnější než nějaké stropní svítidlo. Designér měl volnou ruku, jen na podlahu nesměl nic pokládat. Klient si od začátku maloval večírky s přáteli a utřít rozlitý nápoj z betonové podlahy je přece jen snazší než čistit koberec.

Při volbě barevných odstínů se Chamard inspiroval korunami listnatých stromů, které viděl z okna. Tóny zelené a hnědé byly v 60. letech populární.

Strohost betonu a bílé malby designér narušil africkými maskami
Strohost betonu a bílé malby designér narušil africkými maskami
archiv Stephane Chamarda

Náhodné nejsou ani tvary nábytku. Oválné linie pohovky, křesel i židlí v jídelně příhodně kontrastují s hranatým prostorem. „Jinak by to všechno bylo moc geometrické,“ vysvětluje designér. Jen málokde bude delší kuchyně, než je v tomto bytě. I to má své opodstatnění. „Má rád kolem sebe čtyři, pět lidí se sklenkou vína,“ naznačuje využití velké kuchyně. Překvapí i již zmíněné příčky ložnic, které nesahají až ke stropu. Klient, který v bytě žije sám a rodinu neplánuje, si od tohoto řešení sliboval více denního světla.

„Když navrhujete byt pro pár, tak se dva klienti mezi sebou dohadují a vy hledáte kompromisy. Práce pro samostatně žijícího klienta byla o poznání zábavnější,“ vzpomíná na zakázku Stephane Chamard.

(dah)

Mohlo by vás zajímat:

"Věřte svým instinktům a zařiďte si domov tak, jak vám to vyhovuje," říká Eimear Nic an Bhaird z Dublinu

Majitelka bytu miluje design. A ještě k tomu retro

Kuchyně s jídelnou jsou jen několik kroků vzdálené od obývací části, ale od gauče je dobře oddělují i rozdílné úrovně podlah. Obnaženou cihlovou zeď obývacího pokoje nasvěcují podlahová svítidla.

Loft v bývalé továrně zklidnila vnitřní zahrada

Převaha pečlivě rozestavěných uměleckých zvláštností bez praktického využití nabízí otázku, jak asi tento prostor vypadá v reálném životě

Z bývalé obilnice vznikl osobitý loft uprostřed Amsterodamu

Reklama
Článek je zařazen v:
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama