reklama

Dopřávali jste si o Vánocích cukroví? Jak dlouho ho teď budete spalovat?

zidkovm
7. ledna 2016
Vanilkové rohlíčky, linecké v kombinaci s pohádkami je vysoce toxická záležitost.
reklama

Je to neuvěřitelné, ale v průměru sní Češi o Vánocích kilogram vánočního cukroví. Nechce se tomu ani věřit, vždyť jsou to takové malé titěrné kousíčky, které se rozplynou na jazyku než by řekl švec. Ale vytrvalá konzumace dobrot o vánočních svátcích v úhrnu vytvoří úctyhodné množství cukru, másla a oříšků, které je spolu s čokoládou vysoce kalorické. Jeden kilogram například vanilkových rohlíčků představuje cca 50 kousků této dobroty, což je 22 222 kJ.

Pokud nechcete přibrat, museli byste o Vánocích spolu s konzumací cukroví intenzivně sportovat a ne se koukat na pohádky. Pokud už se tak stalo, je nejvyšší čas začít se věnovat sportu teď v lednu. Vždyť abyste spálili energii z jednoho kilogramu cukroví, budete potřebovat více jak osm hodin běhu.

Jak dlouho budete spalovat 1 kg vanilkových rohlíčků? (Jedinec o váze 70 kg)

Rychlá chůze 11,69 hodin ( za hodinu spálíte 1900 kJ)

Posilovna, kruhový trénink 11 hodin (za hodinu spálíte 2000 kJ)

Běh rychlostí 12 km/hod 8,82 hodin (za hodinu spálíte 2520 kJ)

Běh rychlostí 15 km/hod 6,23 hodin (za hodinu spálíte 3570 kJ)

Běh na lyžích 10,58 hodin (za hodinu spálíte 2100 kJ)

Spinning 9,45 hodin (za hodinu spálíte 2350 kJ)

Zdroj: Herbalife

Pro zajímavost další druhy cukroví, množství pouze 100 g (Jedinec o váze 70 kg)

Linecké cukroví (100 g) 513 kcal

125 minut klidné chůze 37 minut na běžkách 57 minut na snowboardu 33 minut spinningu

Kokosové kuličky (100 g) 505 kcal

122 minut klidné chůze 36 minut na běžkách 72 minut bruslení 31,5 minuty spinningu

Včelí úly (100 g) 506 kcal

123 minut klidné chůze 63 minut na lyžích 72 minut bruslení 32 minut spinningu

Plněné ořechy (100 g) 573 kcal

132 minut klidné chůze 41 minut na běžkách 82 minut bruslení 36 minut spinningu

Samozřejmě tempo spalování je individuální, záleží na kondici, trénovaný člověk vydá například na běh o stejném tempu méně energie než začátečník. Roli hraje i hmotnost, těžší člověk spotřebuje více energie.

Aby tělo začalo spalovat, musíte sportovat více jak půl hodiny a pohybovat se v aerobní fázi. Že jste pořád ještě v aerobní fázi pohybu, poznáte hodně zjednodušeně podle toho, že byste měli být schopni si například při běhu nebo chůzi stále povídat. Aerobní fáze se počítá orientačně podle maximální tepové frekvence za minutu – tu spočítáte 220 mínus váš věk. Ale je to pouze orientační, záleží na jedinci, pokud ji chcete znát opravdu přesně, měli byste si ji nechat změřit u sportovního lékaře.

Pro netrénovaného jedince to znamená, že stačí vyrazit na delší svižnou procházku. Pokud budete sportovat tak, že už nebudete schopni komunikovat, dostáváte se do anaerobní fáze, kdy už tělo není schopné odbourávat tuky. Zvyšujete si kondici, ale nehubnete.

Hlavně se teď ale nestresujte a pokud chcete s následky vánočního mlsání zatočit, stanovte si reálné cíle.

(web)

Mohlo by vás zajímat:

Sílejte článek
Zobrazit komentáře ke článku
reklama