reklama

Silvestrovskou lahev šampaňského zabalte pomocí japonské techniky furoshiki. Je ekologická a elegantní

Lenka Valjentová
30. prosince 2020
Vítání nového roku se neobejde bez přípitku. Láhev sektu nebo vína. likéru či pálenky je ale skvělá pozornost kdykoli během roku, kterou koncem roku nikdo nepohrdne. Přemýšlíte, jak láhev originálně zabalit? Možností je více než si myslíte. A nemusíte se ani trápit s trhajícím se papírem a neposlušnou lepící páskou. Zkuste láhev zabalit do šátku technikou furoshiki - toto umění spočívající ve skládání, vázání a točení látky pochází z Japonska.
reklama

Všechno, co k zajímavé japonskétechnice furoshiki potřebujete, je čtvercový kus látky, například šátek. Jeho velikost se odvíjí podle velikosti baleného předmětu a způsobu vázání. Možná vás zprvu překvapí, s jak velkým kusem textilu musíte pracovat, aby vystačila na všechny potřebné uzle a sklady. Máme pro dva návody na furoshiki úvazy, do kterých můžete zabalit jakoukoli lahev, v našem případě sektu.

Jak zabalit láhev tradiční japonskou technikou furoshiki

Základní úvaz

  • Položte čtverec látky na stůl a umístěte láhev do středu.
  • Uchopte diagonálně protilehlé rohy.
  • Udělejte dva uzly na horní části láhve.
  • Uchopte zbývající dva protilehlé rohy lárky a překřižte je přes sebe zhruba vpolovině láhve a obtočte na druhou stranu.
  • Udělejte dva uzly a máte hotovo!

Fotonávodkrok za krokem najdete ve fotogalerii

Tessuti úvaz

Ktomuto úvazu budete potřebovat kromě šátku ještě dvě gumičky.

  • Položte látku na stůl a umístěte láhev do středu.
  • Uchopte dva protilehlé rohy a zahněte je do vnitřní strany šátku.
  • Zahnuté části šátku (jeden cíp) poskládejte jako harmoniku vedle sebe a vezměte gumičku a obmotejte ji okolo hrdla láhve.
  • To samé opakujte sprotějším cípem šátku rohem.
  • Natáhněte zbývající dva rohy a obmotejte je okolo hrdla lahve, abyste schovali gumičky.
  • Udělejte dva uzly a máte hotovo.

Fotonávodkrok za krokem najdete ve fotogalerii

O balení dárků by vás mohloještě zajímat:

Sílejte článek
Zobrazit komentáře ke článku
reklama