Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama

8 ověřených triků, které vám pomohou usnout: S nespavostí bojují banány i dýchání do krabice

Počítáte stovky oveček každou noc a i přes to vám nejde usnout? Poruchou spánku trpí stále více lidí napříč generacemi. Jde o problém spojený s dnešní dobou a my potřebujeme najít ztracenou harmonii a klid, které jsou zásadní ke správnému fungování organismu a mozku. Máme pro vás 8 triků, které se vám mohou při dalších dlouhých nocích hodit.
Vydáno: 17.07.2019
Tyto triky jsou sice zvláštní, ale fungují perfektně.
Autor: istock.com Tyto triky jsou sice zvláštní, ale fungují perfektně.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nespavost je častým problémem nejen u starších lidí. Trpí jí podstatná část české populace a procento se stále zvyšuje. Vinu na tomto problému nesou zejména dnešní životní styl a mobilní telefony, které se staly naší pravou rukou. Než se rozhodnete polykat prášky na spaní, zkuste pár ověřených triků, které vám mohou pomoci s nespavostí.

Spěte na levém boku

Předpokládá se, že spaní na levém boku přispívá k zlepšení zdraví. Lidské tělo vypadá z venku symetricky, ale naše orgány jsou umístěny různě, proto se jim v některých  pozicích těla daří lépe a někdy hůř. Pokud ležíte na levé straně, žaludek a jeho žaludeční šťávy zůstávají níže než jícen. Snižuje se tak pálení žáhy a odbourávají se toxiny z těla.

Spaní na levém boku je zdravější než na pravém.
Autor: istock.com Spaní na levém boku je zdravější než na pravém.

Banánová voda

Zejména banánové slupky jsou plné hořčíku a mohou nás skvěle zklidnit. Zkuste si vyrobit banánovou vodu, která vám pomůže se spánkem. Potřebujete k tomu jeden banán a filtrovanou vodu.

  1. Banán oloupejte a nařezejte na kusy
  2. Vložte je do vroucí vody a 10 minut vařte
  3. Přes cedník pak vodu přeceďte
  4. Do banánové vody můžete přidat skořici
  5. Před spaním pomalu popíjejte

Foukejte bubliny z bublifuku

Zní to směšně, ale foukání bublin opravdu pomáhá. Proces funguje jako hluboké dýchání, které pomáhá uklidnit tělo a především mysl. Tento fakt potvrzuje Rachel Marie E. Salas – profesorka neurologie na Johns Hopkins University v americkém Baltimoru.

Bublifuk zklidňuje mysl.
Autor: istock.com Bublifuk zklidňuje mysl.

Zbavte se všech hodin v pokoji

Přestaňte sledovat čas, když jste v posteli. Hodiny jsou nepřítel, který stresuje a zabraňuje vám klidně spát. Neustálé kontrolování času vás může podvědomě strašit a mozek tak zůstává ve střehu. Pokud se bojíte, že zaspíte, nastavte si budík například na mobilu a dejte ho dál od postele, třeba na psací stůl nebo poličku. Ráno vás zvonění donutí otevřít oči a vstát.

Tikající hodiny jsou nepřítel.
Autor: istock.com Tikající hodiny jsou nepřítel.

Malujte si

Pokud jste v noci vzhůru déle než 20 minut, vstaňte z postele a jděte dělat nějakou jednoduchou kreativní činnost. Dobrou volbou je například skládat puzzle, malovat nebo si hrát s Rubikovou kostkou. Potřebujete, aby si váš mozek přestal spojovat nespavost s postelí.

Malování mozek uklidní.
Autor: istock.com Malování mozek uklidní.

Zapalte si aromatickou svíčku

Přírodní vůně mají neuvěřitelnou sílu. Podporují zklidnění mysli a tím nás hezky uspí. Vůně levandule, meduňky nebo heřmánku jsou ty správné. Měkké světlo z vonných svíček navíc vytvoří mnohem útulnější atmosféru než noční lampička. Ale nezapomeňte svíčku umístit do nádoby tak, abyste svůj domov neohrozili požárem, nebo svíčku před usnutím zahsněte.

Aroma lampa

Milujete vůně? Inspirujte se 15 tipy na originální a stylové aromalampy

Vůně podle znamení

Jaká je optimální vůně pro vaše znamení zvěrokruhu? Tohle voní Blížencům, Pannám či Rybám...

Nespěte na tuhém polštáři, pokud ležíte na břiše

Tuhý polštář může zablokovat váš krk a nedovolí vám dosáhnout správného konfortu. Pokud nemůžete usnout, zkuste měkčí variantu. Nejlepší je polštář s paměťovou pěnou, který se vytvaruje podle vaší hlavy.

Špatný polštář dokáže nasekat pořádnou spací paseku.
Autor: istock.com Špatný polštář dokáže nasekat pořádnou spací paseku.

Zkuste krabicové dýchání

Krabicové dýchání je známé především pod anglickým názvem Box Breathing. Jedná se o tisíce let starou jogínskou techniku, kterou využívá speciální americká jednotka SEAL. Pro tu je klidný dech v stresujících momentech klíčový.

Trik této techniky je takový, že nse na okamžik plně soustředíte jen na svůj dech a počítání. Tělo se pak postará o zklidnění a potřebnou pohodu ke spánku.

Jak na to?

  1. Seďte vzpřímeně, pomalu vydechuje ústy. Myslete jen na svůj dech
  2. Pomalu se nadechněte a při nádechu počítejte do 4
  3. Pak zadržte dech a pomalu počítejte znovu do 4
  4. Vydechujte ústy a opět počítejte do 4
  5. Znovu zadržte dech a celý proces opakujte.

Další články:

Třeba se naučíte skvělý způsob, jak si přivolat spánek

Vědci vymysleli techniku, jak usnout za jednu minutu. Chcete ji taky umět?

A v kolik ráno vstáváte vy?

Vstávat ve čtyři ráno je klíč k úspěchu. Nebo k nachlazení?

Článek je zařazen v: spánek , zdravý spánek , výkonnost , životní styl , paměť , nová studie , dlouhý spánek , krátký spánek , škodlivost , problémy se spánkem , jak se zbavit nespavosti , jak na nespavost , nespavost
Speciály:
Reklama