Michaela Procházková a Ladislav Kožíšek hodnotí
Milan a Míša jsou mladí lidé, kteří mají velký sen bydlet v moderním, příjemném obývacím pokoji v barvách podzimu. Snažili jsme se jim proto maximálně vyhovět a vytvořit funkční, elegantní interiér, který podněcuje mladou energii.
Při tvorbě interiéru jsme se opírali o světlé, jemné, přírodní odstíny s doplněním o osvěžující zelenou barvu v několika podobách. Drobný přírodní detail vytváří i oblázky na lampách.
Podlahu jsme zvolili v dekoru ořechového dřeva – její zajímavostí pak je, že je v celém prostoru spojitá, nerozčleněná. V některých místech jsme ji přikryli kusovými koberci pro získání příjemnější atmosféry a především pobytu a užívání. Kusové koberce jsou tedy v místech, kde na nich nejčastěji spočinou nohy.
Interiér je rozdělený do tří zón nestejné váhy a významu. Nejdůležitější zónou je prostor sedací soupravy a zázemí pro TV. Je to kompaktní, samostatný koutek pro trávení většiny času. Za TV je dekorativní panel z dřevěných, na stěnu lepených hranolů.
Po pravé straně sedací soupravy je do SDK stěny vestavená knihovna. Je místem pro odkládání, stejně jako nízká skříňka na druhé straně sedací soupravy. Sedací souprava jsme vybrali hnědou, koženou s dekorativními polštáři, které oživují prostor. Zelená na nich se opakuje v celém prostoru v podobě doplňků. Stěny jsou vymalované nejen příjemnými tmavými barvami, ale také nenápadným, sjednocujícím béžovým odstínem pro zútulnění.
Napravo od TV je na úrovni původní stěny prostor pro designově zajímavé hodiny, nasvětlené spotovým LED světlem teplé bílé barvy světla. Spotová světla mají především dekorativní účel. Je to příjemné večerní osvětlení, které je možné používat samostatně, nebo v kombinaci s LED nasvícením záclon na dálkové ovládání s možností měnění barevnosti a stmíváním.
Druhým prostorem místnosti je jídelní část, kde je rozumně velký jídelní stůl se čtyřmi moderními židlemi s celočalouněným sedákem a opěradlem a chromovou konstrukcí podnože.
Třetím prostorem je okolí krbu, které je podbarvené tmavě, s vystupujícími světlými prvky - krbovými římsami a obkladem z umělého, betonového kamene. Kontrastem jsou tmavé okolní plochy, obrazy.
V interiéru jsme hodně pracovali s principem kontrastu, kdy se střídají světlé a tmavé plochy vedle sebe návazně, nebo vloženě jedna do druhé. Obojí vždy doplněné o barvy v podobě doplňků. Příkladem je vestavná knihovna nad sedací soupravou, kde je ve světlé ploše tmavý rám a v něm světlý rám, dělící tmavé pozadí výklenku.