Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama
Zahrada

Třešně jsou neuvěřitelně léčivé. Zkuste 1x týdně jen třešňovou kúru

Patříte k milovníkům zralých, čerstvě natrhaných třešní? A víte také, že se nejedná jenom o lahodné, ale i o úžasně zdravé ovoce?
Vydáno: 06.07.2015
Jsou sladké, ale obávat kil navíc se nemusíte
Jsou sladké, ale obávat kil navíc se nemusíte Autor: Thinkstock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Konzumace třešní je díky jejich blahodárným účinkům doporučována zvláště lidem, kteří trpí chronickými chorobami, jako je například dna, revmatismus nebo časté zácpy. Vhodné jsou i pro ty, kteří trpí nadváhou, a pro pacienty, kteří doléčují infekční choroby. Třešně obsahují mimo jiné důležitý vitamín C, draslík, jód (ten pomáhá při problémech se štítnou žlázou) a vápník. Francouzský lékař Jean Valnet (1920–1995) dokonce doporučoval jeden až dva dny v týdnu jíst pouze třešně – tvrdil, že je to ideální cesta ke snížení tělesné hmotnosti a k detoxikaci organismu. Podle novějších výzkumů zase mohou třešně hrát svou roli při léčbě cukrovky, obsahují totiž barviva antokyany, která zvyšují produkci inzulinu a navíc ještě fungují jako antioxidanty.

Užívejme si tedy třešní naplno, právě je jejich čas, ale nezapomínejme, že bohužel patří k těm druhům ovoce, jež se nedá dlouho skladovat. Přinášíme tedy báječný recept pro případ, že máte velkou úrodu a už je nezvládáte jíst jen tak:

Rychlá hrníčková bublanina

Není to pravá bublanina s opatrně vmíchaným sněhem z bílků, jakou dělávaly naše babičky. Ale je to velice rychlá a levná buchta, kterou zvládnete připravit a šoupnout do trouby doslova během několika minut.

Tuto bublaninu zvládne hravě každý
Tuto bublaninu zvládne hravě každý
Thinkstock

Suroviny:
3 vejce
1 malý bílý jogurt
3/4 hrnku třtinového cukru
1 dl slunečnicového oleje
vanilkový cukr
2 hrnky polohrubé mouky
kypřicí prášek
jedlá soda
chia semínka (nemusí být)
vypeckované třešně na posypání

Postup:

Vejce rozšlehejte s třtinovým a vanilkovým cukrem, postupně přidejte 4 lžičky chia semínek, jogurt a olej. Nakonec přimíchejte mouku s jednou lžičkou kypřicího prášku a půl lžičkou jedlé sody. Těsto vlijte do pekáčku vyloženého pečicím papírem a posypte vypeckovanými třešněmi.
V horkovzdušné troubě pečte na 160 ºC asi 35 až 40 minut.

(bras)

Mohlo by vás zajímat:

Připravte si šicí stroj a hezkou bavlněnou látku. Velikost a tvar polštářku je jen na vás, obvyklé jsou rozměry od 15 x 15 cm do 30 x 20 cm. Rozprostřená vrstva pecek by měla být asi 3cm

Co s peckami z třešní? Vyrobte si polštářek

Hřešte bez obav z tlousnutí

Je báječný! Nepečený jahodový dort, na který všechny dostanete

Vitamínová bomba

Skvělý bojovník proti celulitidě a kocovině? Obyčejná okurka

Článek je zařazen v: třešně
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama