reklama

5 jednoduchých rad, jak doma rychle zrelaxovat

zidkovm
18. června 2016
Také přemýšlíte, jak dobít baterky?
reklama

Zachumlat se do deky, sednout si na sluníčko, nastavit mu tvář a na nic nemyslet. Nebo si vlízt do psotele se čtivou knížkou. Realita je ale taková, že se na nás hrne jedna povinnost za druhou a na odpočinek nezbývá moc času a pokud, tak v řádu minut, možná tak pár hodin. Tak je využijte a dobijte si i tak baterky.

1. Dýchejte zhlubokaKdyž vám docházejí síly, stoupněte si k otevřenému oknu a zhluboka dýchejte. A pěkně pomalu. Pokud bydlíte u rušné silnice, okno neotvírejte, vzduch v místnosti bude bohatě stačit. Zkuste se soustředit na něco hezkého a milého, starosti se pokuste vytěsnit. Nejde to? To není divu, když jste celý den v jednom kole, ale přesto to nevzdávejte, příště už se vám stres podaří vypudit účiněji. Přidejte navíc i masáž spánků. Ideálně použijte prsteníček, prostředníček a ukazováček, jemně prsty provádějte krouživé pohyby. Příjemné doteky člověk uklidní, co na tom, že jsou to vaše vlastní ruce. Samozřejmě můžete o masáž spánků poprosit někoho blízkého.

2. Zvuk a vůněZapojte i další smysly. Zklidnující účinek má i oheň, stačí plamínek svíčky, přidejte k tomu aromalampičku s příjemnou vůní. Na relaxaci můžete myslet i při zařizování interiéru, všimněte si, že psychologové často používají při zařizování své ordinace přírodní materiály, kroucené větve, bambus, světlé dřevo, oválné kamínky. Někdy to působí banálně, ale funguje to.

3. Oční tělocvikSedíte celý den u počítače? Pak oči potřebují trošku jiného pohybu. Zavřete víčka a představte si velkou ležící osmičku, symbol nekonečna, očima několikrát opište její tvar, nejdříve po směru, potom proti směru hodinových ručiček.

4. Koupel je koupelAno, není to nic nového, ale funguje to. Napusťte si vanu horké vody, přidejte příjemnou pěnu či olej do koupele a na chvíli na vše zapomeňte. Můžete přidat body 1–3. Na palubě letadla máte taky nejprve nasadit dýchací masku sobě a pak teprve dětem. Takže děti zaparkujte na půl hodiny u televize a sebe do teplé lázně. Svět se nezboří a vy si odpočinete.

5. Rychlá svačinka

Taky když jste unavení, toužíte po něčem sladkém? Ono to na chvíli zafunguje, ale pak následuje rychlý pád. Sladké, které obsahuje jednoduchý cukr, zvedne rychle hladinu cukru v krvi, což vede k vyplavení inzulínu, po té následuje rychlý pokles krevního cukru. Zhoupne se vám cukr a s ním i vaše energie. Místo sušenky či dortíku, si dejte hrst góji (kustovnice čínské) s oříšky, dejte si i lžičku chia semínek. Gója má sladkou chuť, takže uspokojí vaše chutě, i když obsahuje cukry, tak jsou to složité, tedy polysacharidy, proto se odbourávají pomalu a pomalu i roste hladina cukruv krvi. Navíc gója pomáhá povzbudit pozornost. Chia semínka jsou zásobárnou energie a ořechy jsou skvělé na nervy, mají hodně hořčíku a kyseliny listové, tedy prvků, které jsou důležité pro produkci dopaminu, hormonu štěstí.

(web)

Mohlo by vás zajímat:

Sílejte článek
Zobrazit komentáře ke článku
reklama