27. dubna 2015 05:29
Klára BeščecováAutobus nabízí komfort obývacího pokoje
Obyvatelé San Franciska cestují do práce pohodlným busem plným vychytávek.
Komfort, pěkný design nebo účelná organizace bez zbytečných prodlev je to poslední, čeho by se člověk v městském autobusu či u dopravce nadál. Americký dopravní podnik Leap to ale právě mění. Pohledný a komfortní interiér jeho modrých autobusů využívajících vyspělé technologie nemá daleko kobývacímu pokoji.
Vautobusech Leap cesty městem zpříjemňuje personál, který po autobusu roznáší jídlo a pití podobně jak to funguje i vEvropě na delších trasách ve slušných autobusech nebo vlacích i vČesku. Autobus jezdí vintervalech nejvýše 15 minut a jeho přesnou polohu včetně informace o počtu volných míst cestující zjistí z příslušné aplikace. Důlek na zastávce tedy nikdo nevystojí. Pasé je i hledání drobných. Cestování autobusy Leap je jednak pěkně mastné (6 dolarů) a jednak lze platit naskenováním digitální jízdenky nebo kódu z předem vytištěné jízdenky.
Autobus, nebo obývací pokoj? - Obrázek 1 Zdroj: Leap
Jak už zaznělo vúvodu, nejzajímavější je uspořádání interiéru. Vzadní části lze spočinout na pohovce, která podle předpokladu dopravce přispěje kdružným hovorům a vůbec atmosféře pospolitosti. Cestující, kteří chtějí mít klid – a to případně i na práci – zaujmou samostatná místa vpřední části vehiklu. Uprostřed situovaný pracovní pult podobný baru je určený kpráci snotebookem. Bus je vybavený zásuvkami i USB porty a kdispozici je i wifi připojení. Občerstvení lze objednávat prostřednictvím elektronické aplikace a zahrnuje všechno možné, a to i vbio kvalitě.
Vinternetových diskusích komfortní bus ovšem sklízí posměch a kritiku. Pohodlí dosahuje na úkor velkého počtu míst. Reklamní spot navíc ukazuje výhradně jen mladé lidi sportovních postav a naopak pomíjí starší cestující či postižené.
(dah)
Mohlo by vás zajímat: