reklama

Dům na úzkém pozemku v husté zástavbě na okraji Prahy vyvzdoroval majitelům soukromí

zidkovm
21. října 2016
Navrhnout dům, který by na uzoučkém pozemku zajistil svým obyvatelům soukromí, není lehký úkol. Těžko slučitelným požadavkům nakonec vyhověla stavba otevřená „do sebe“.
reklama

Tento rodinný dům v Horních Počernicích vychází z myšlenky jednoduchého kompaktního domu, otevřeného do zahrady. Jenže zvolený pozemek v katastrálním území Horních Počernic dosažení tohoto cíle poněkud zkomplikoval. Délka více než 80 m a šířka nikde nepřesahující 14 m vedla k tomu, že všechny koncepční návrhy podélně rozdělily pozemek na dvě části.

Stavba umístěná v přední části pozemku by totiž neposkytovala majiteli dostatek soukromí. V celkovém zadání totiž jeden požadavek stál nade všemi ostatními: „soukromí, a to nejen od strany ulice, ale i ze stran sousedních domů“, kterých je celkem šest. „Navrhli jsme tedy dům s malým poloatriem. Dům se tak otevírá do sebe a z ulice je zcela uzavřen,“ vysvětluje architekt Michal Kunc vlastnosti domu, který rozdělil zahradu na tři části – přední, v níž rostou traviny, střední poloatrium, vytvářející klidný záliv kolem ložnic majitelů, a zadní, kterou rodina využívá jako opravdu soukromou zahradu.

Autorem projektu je Ateliér Kunc.

Dům se zastavěnou plochou 160 m2 patří k menším stavbám, ale obsahuje vše, co rodina potřebuje. Místo garáže je na straně ulice kryté parkovací stání, dále podél domu projdete kolem jednotlivých pokojů jak dětí, tak rodičů až ke vstupu. Ten vede rovnou do obytné části, která se otevírá jak do atria, tak do velké zadní zahrady. Vlastní dům je konstrukčně jednopodlažní dřevostavba v pasivním standardu. V interiéru i exteriéru autoři navrhli světlé tóny a přírodní materiály, z nichž nejvíc zastoupené je modřínové dřevo. To v kombinaci s bílou barvou a velkými prosklenými plochami navozuje pocit bydlení přímo na zahradě.

Dům jeho autoři přihlásili do soutěže o Českou cenu za architekturu.

(dah)

Mohlo by vás zajímat:

Sílejte článek
Zobrazit komentáře ke článku
reklama