Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama

Milionový vynález do kuchyně šetří čas

Kuchař Johannes Schreiter zaskakuje o nedělích se svým bratrem Josefem, který je nyní průmyslovým designérem, v jedné restauraci ve Frankfurtu nad Mohanem. A vynalezli přitom frankfurtské prkénko, které jim vydělalo miliony.
Vydáno: 02.08.2016
Milionový vynález šetří námahu a čas
Milionový vynález šetří námahu a čas Autor: archiv bratří Schreiterových
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Na ten nápad přišli před třemi lety, když si všimli, jak čistě a rychle pracoval kuchař, který si pod prkénko zastrčil okraj misky, do níž rovnou shrnoval nakrájené suroviny. Bratry to přivedlo na myšlenku navrhnout prkénko, k němuž by šlo přichytit hned několik misek.

Původně pomýšleli na velkou verzi pro profesionální kuchaře či naprosté nadšence do vaření. Teprve letos v létě se rozhodli, že v Kickstarteru (internetové platformě pro financování vynálezů) vyrukují ještě se dvěma menšími prototypy pro běžné domácí vaření. A to byla trefa do černého. Jak se následně ukázalo, za 80 % předběžných objednávek vděčí právě menším verzím. Už 48 hodin po zahájení kampaně na Kickstarteru vynálezci nasbírali 27 000 EUR (730 000 Kč) a začali věřit, že během několika týdnů dosáhnou cíle 75 000 EUR. Jak se ale ukázalo, úspěch byl mnohem větší a v červenci už měli pod střechou rovných 130 000 EUR (3,5 milionu korun).

Nakrájené suroviny lze snadno shrnout do připojených misek
Nakrájené suroviny lze snadno shrnout do připojených misek
archiv bratří Schreiterových

Oč jednoduší bylo sehnat peníze, o to složitější byla výroba. Jednou od spolupráce odstoupil výrobce, do něhož podle vlastních slov investovali neuvěřitelně práce na vývoji svého produktu. Jiný výrobce zas znenadání stáhl svou nabídku s vysvětlením, že se přepočítal. Nakonec je ze slepých uliček vyvedli profesoři z Vysoké školy umění a designu v Offenbachu.

Zbývalo vymyslet ještě správnou reklamní strategii. Bratři sáhli po osvědčené metodě důležitě znějícího pojmenování a prkénko propagují jako „kuchyňskou pracovní stanici“ a zákazníky loví pomocí vlastního videa.

(dah)

Mohlo by vás zajímat:

Tady už nikdo nepochybuje, že se ocitl v moderním prostředí. Ovšem citlivě připomínajícím vše, co dřívější období ozdobného i účelného dokázalo do prostoru kuchyně včlenit.

INSPIRACE: Vintage kuchyně dýchají teplem

Středomořská kuchyně

Středomořská kuchyně – zdravá inspirace z dovolené

Na tom, co jíme, opravdu záleží

Chcete být spokojenější? Změňte jídelníček! Která kuchyně je nejlepší?


Článek je zařazen v:
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama