Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Beru na vědomí
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat

reklama

Interiéry nového sídla televize Prima navrhlo studio Dotegg architekti. Kde hledali inspiraci?

Na projektu pracovali dva roky. Museli vytvořit interiéry, kde se spojují kanceláře s televizními a rádiovými studii. Architekti Lucie a František Lebedovi z pražského studia Dotegg architekti vysvětlili, jak práce na tak specifickém projektu vypadala.
Vydáno: 01.06.2020, Matouš Hartman
František a Lucie Lebedovi
Autor: archiv FTV Prima František a Lucie Lebedovi

Jak budova vypadala, když jste začali s rekonstrukcí?

František: Budova byla prázdná. Tam, kde je dnes chodba, bývala prodejní pasáž otevřená veřejnosti. Z bývalého atria vzniklo studio CNN Prima NEWS, které je na jedné straně propojené prosklenou stěnou s newsroomem, a na straně druhé chodbou, což je originální řešení. Kolem studia prochází každý, kdo vstupuje do budovy.

Bylo dopředu dáno, kde budou jaké prostory?

František: Ne, dopředu to dáno nebylo. Věděli jsme, že rekonstrukce bude rázná a veliká. Konzultovali jsme všechno s jednotlivými odděleními, hlavním technikem i vedením společnosti, chtěli jsme budovu proměnit tak, aby to lidem pracujícím v televizi vyhovovalo.

Lucie: Středobodem všeho se stala studia. Prostory na sebe měly logicky navazovat, aby se člověk po budově pohyboval plynule. Vybudovali jsme centrální schodiště, které prostor propojuje. Například reportéři, kteří vyjíždějí na natáčení, nesmí používat výtahy, aby v nich neuvízli.

Centrální schodiště v budově dříve nebývalo
Autor: archiv FTV Prima Centrální schodiště v budově dříve nebývalo

Co se zachovalo z původní budovy?

František: Zachoval se tvar, hmota, podlaží. Vyměnila se okna, udělala se nová fasáda. Uvažovali jsme o využití střech, na jedné straně později vznikla terasa. Budova dostala novou funkci, té se samozřejmě určité věci přizpůsobily.

Lucie: Proměnu budovy měli na starosti původní architekti atelieru Casua. Dostali možnost vdechnout stavbě nový život.

Kde jste hledali inspiraci pro interiéry?

Lucie: Inspiraci jsme hledali v televizi, která má obrovské portfolio značek. Inspirovali jsme se jednotlivými televizními kanály, jejich vizuální stránkou i hudbou.

Odpočinkové zóny odkazují na značky FTV Prima
Autor: archiv FTV Prima Odpočinkové zóny odkazují na značky FTV Prima

Do interiéru se promítly barvy jednotlivých kanálů. Bylo to v plánu?

František: Ano, to bylo součástí návrhu. Jednotlivé odpočinkové zóny odrážejí značky Primy.

Lucie: Vznikl pestrý interiér, což pomáhá orientaci v prostoru. Je to členitý prostor, kde různé zóny odkazují na televizní kanály.

František: Inspirací byl i dům jako takový, protože se jednalo o rekonstrukci. Museli jsme se vypořádat s nízkou světlou výškou.

Jak jste to udělali?

František: Obnažili jsme stropy. Ty pak nepůsobí tak nízko, jako kdybychom vzduchotechniku zakryli podhledy. Člověk má pocit, že je prostor vyšší.

Jaké materiály jste použili?

František: Chtěli jsme, aby tu bylo lidem příjemně, takže jsme použili materiály jako dřevo, beton nebo keramika. Měly by v člověku vyvolávat příjemné pocity. Chtěli jsme také vytvořit kontrast k barevnosti v odpočinkových zónách.

Lucie: Pracovní části jsou oproti odpočinkovým zónám umírněnější, aby nikoho nerozptylovala barevnost. Chtěli jsme, aby kancelářské prostory byly střídmé a člověk se v nich mohl soustředit.

V odpočinkových zónách se dá pracovat i jinak než od kancelářského stolu
Autor: archiv FTV Prima V odpočinkových zónách se dá pracovat i jinak než od kancelářského stolu

Proč jsou odpočinkové zóny důležité?

František: Relaxační zóny neslouží jen k odpočinku, ale také k neformálním schůzkám nebo kreativním rozhovorům, včetně prostorů pro občerstvení. Lidé tu čerpají pracovní inspiraci a pracují tu v jiném prostředí než jen u stolu s kancelářskou židlí. Sednou si třeba do křesla a vyřizují pracovní telefonáty.

Lucie: Některé studie uvádějí, že na pracovišti lidé tráví třetinu času, pak mají meetingy nebo pracovní pochůzky. Proto je dobré se soustředit na odpočinkové zóny. Už neplatí, že by se měly vybudovat jednotlivé kanceláře, budují se otevřené prostory, které nabízejí prostor pro kreativnější způsob práce.

V interiérech jsou i zajímavé detaily odkazující na televizní kanály a rádia

Lucie: Grafika byla vždy podstatnou součástí našeho konceptu. Vytvářeli jsme prostory, průhledy a plochy, kam se měla promítnout vizuální stránka značek Primy. Zároveň jsme chtěli, aby grafika měla i obsah. Televize je vizuální médium, ale musí něco sdělovat. Chtěli jsme vytvořit prostory, ve kterých je možné se dozvědět o všech aktivitách, které Prima má. Spolupracovali jsme s brněnským studiem Upsala.

Kterou značku máte nejraději?

František: Prima COOL má výraznou vizuální stránku. Každý, i ten, kdo COOL nesleduje, pozná, že dvě písmena O tvoří čtyři závorky.

Podívejte se na více fotek v galerii:

Článek je zařazen v: Dotegg studio , televize , design

reklama