reklama

Rodinná manufaktura GLASSOR vyrábí skleněné vánoční ozdoby. Jaké trendy se objevují letos?

redakce
23. listopadu 2018
GLASSOR s.r.o. je česká rodinná manufaktura, která udržuje a rozvíjí tradici českých skleněných foukaných vánočních ozdob. Jaké nejnovější trendy se z hlediska dekorů a barev objevují letos a jaké vánoční ozdoby GLASSOR jsou mezi zákazníky nejvyhledávanější?
reklama

Jak tato křehká krása vzniká? Jakou má historii a jaké jsou současné trendy vtomto odvětví sklářství?

Vánoce vnímáme velmi intenzivně jako tradiční svátek pro naši kulturu. Vychází zkřesťanství jako symbol oslav narození Ježíše Krista. První zmínky o slavení Vánoc jsou již z2. století. U nás se tyto svátky navíc vážou i na lidové zvyky. Jako například pečení vánočky či krájení ovoce. Vobdobí Vánoc se již před mnoha staletími slavil i slunovrat.

Moderní podobu Vánoc, tedy charakter svátku vrodinném kruhu, zájem o tradiční jídlo a pití, tanec, hry i celkové pojetí Vánoc jako svátků štědrosti předeslal vroce 1843 vydáním povídky Vánoční koleda spisovatel Charles Dickens.

Prvním, kdo si u nás postavil a ozdobil vánoční stromeček, byl režisér pražského Stavovského divadla Leibich, v roce 1812. Vté době se ke zdobení stromečku používalo ovoce, ořechy a perníčky, později dřevěné, papírové nebo kovové ozdoby a v 19. století také svíčky. Tradiční skleněné ozdoby na sebe nenechaly dlouho čekat. A je to pochopitelné, vždyť u nás máme voboru sklářství opravdu na čem stavět.

První skleněné ozdoby byly inspirovány tvary přírodních dekorací, které se používaly dříve. Foukaly se volné tvary bez použití formy. Vedle klasických kouliček tak vznikaly i například olivy, rakety, rampouchy, později i špice. A samozřejmě ozdoby ve tvaru jablíčka, perníčků a malých postaviček. Tím se pochopitelně inspirujeme i my dnes, a i proto vnaší nabídce naleznete právě i tyto tvary.

Tradiční barvy Vánoc také vycházejí zdávných obyčejů. Například zelená jako symbol tajemství života byla typická pro toto roční období odjakživa. Vzimních mrazech totiž všechno zelené uvadá, ale keře cesmíny a jehličnany jsou krásně zelené stále. Proto si jimi lidé zdobí své domovy. Červená je symbolem Kristovy krve. Spojení zelené a červené je tak chápáno jako symbol zmrtvýchvstání. A zlato pro změnu přinesl jako dar jeden ze tří králů. Bílá jako symbol čistoty. Koneckonců bílý sníh vypadá i na větvích smrků vlese krásně.

A bez ohledu na to, jaké jsou každý rok trendy, tak máme vždy vnabídce ozdoby vtěchto typických vánočních barvách. Jelikož ne každý zákazník se odváží experimentovat a raději si vybere ztradičních barev. Letos tento trend zastupují naše kolekce Authentic, ve které najdete krásné malované baňky vzelené a červené barvě a roztomilé figurky nebo právě perníčky. A kolekce Kouzlo bílých Vánoc, ve které kouzelně vyniká krása čirého skla a něžných bílých dekorů. Doobou kolekcí jsme také zapojili přízdoby zpřírodních materiálů, které pro nás vyrábí klienti zchráněné dílny vlibereckém Harcově. Každým zakoupeným kusem tak přispíváme na aktivity tohoto centra.

Jaké nejnovější trendy se zhlediska dekorů a barev objevují letos? Minimalismus? Jaké novinky vás zaujaly například na letošním Christmasworldu?

Minimalismus je trendy již několikátou sezonu. Přisel knám ze severských států, které tento styl přivedly kdokonalosti. Filozofie „lagom“ říká ani moc, ani málo. Zkrátka tak akorát. A tím jsme se inspirovali při vytváření kolekce Dotek elegance, která vnaší nabídce pokračuje již druhým rokem. Letos jsme ji doplnili hlavně o krásnou novou sadu ozdobiček pro nejmenší, nazvanou Moje první Vánoce. Sada obsahuje čtyři mini figurky a jednoho většího houpacího koníka. Ktéto sadě pak perfektně ladí i ozdoby se jménem, na které si může zákazník nechat napsat libovolné jméno či vzkaz obdarovanému. Kolekci doplňuje i koule skaligrafickým nápisem „Moje první Vánoce“, na kterou si může pro změnu nechat zákazník napsat například datum narození miminka nebo datum Štědrého dne a jméno.

Odhalení trendů na Christmasworldu každý rok očekáváme svelkým napětím. I proto, že naše produkty odesíláme designérům ze studia Stilbüro bora.herke.palmisano, kteří pod vedením uznávané designérky Annetty Palmisano sestavují trendy pro nadcházející sezonu. Je pro nás velkou ctí, když se i naše ozdoby dostanou do hlavní instalace Trend Show. Letos jsme zabodovali právě sprodukty zkolekce Authentic a kolekcí Navždy, která je naší „essencial“ řadou a je vnaší nabídce stálá.

Mě osobně nejvíce oslovila instalace trendu Splendid History, která byla velice tajemná, laděná do luxusních barev zlaté a temně modré. A také velmi hravý styl trendu Eclectic Gathering, který byl rozpustilý, nebojácný a veselý.

Mnoho rodin používá ozdoby zděděné po rodičích, či dokonce po prarodičích. Objevuje se retro styl i vkolekci GLASSOR?

Ano určitě. Přirozeně jsme zvyklí na to, včem jsme vyrostli a co jsme měli rádi jako děti. Zejména vposlední době se retro styl vrací masivně do čela designových proudů voděvním návrhářství, vbytovém designu, takže dekorace na sebe samozřejmě nedají dlouho čekat.

Na letošní rok naše designérky Hana Macková a Marianna Malíková připravily vretro barvách kolekci Paví sen. Kolekce je inspirovaná pavím peřím, které je různě modifikováno na širokou škálu tvarů.

Jaké vánoční ozdoby GLASSOR jsou mezi zákazníky nejvyhledávanější?

Snad každému znás udělá největší radost dárek, který je osobní. Proto jsou velmi oblíbené baňky se jmény. Ozdoby včervené a zlaté jsou evergreen. A velice populární jsou baňky čiré, jen sminimalistickým dekorem, znichž ve své plné kráse vyzařuje kouzlo skla jako přírodního materiálu. A samozřejmě figurky. Snažíme se být opravdu pečliví a naše malířky jemnými tahy vytvářejí postavičky, které jsou neuvěřitelně věrné reálným předlohám. Velmi oblíbený je tak například kominíček pro štěstí, zlaté prasátko, sněhuláčci, autíčka nebo třeba Sněhurka se sedmi trpaslíky.

Soutěžní otázka:

Kolik kolekcí vánočních ozdob má letos firma GLASSOR s.r.o. vnabídce?

a. 8

b. 12

ODPOVÍDEJTE VE FORMULÁŘI ZDE

Herní řád

Nové vánoční ozdoby se slevou!

Využijte unikátní slevový kód pro všechny čtenáře Prima Living a pořiďte si poctivě vyrobené vánoční ozdoby od společnosti GLASSOR. Slevový kód:PrimaLiving18s platnostído 30. 1. 2019. Jednoduše uplatněte kód při nákupu v e-shopu na adresewww.glassor.cz. Kupón nelze sčítat s jinými slevami a nelze uplatnit na již zlevněné zboží.

Sílejte článek
Zobrazit komentáře ke článku
reklama