Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
Reklama

Zmrzlina ke snídani: Ráno si dejte chia nanuky plné zdraví

Dát dětem k snídani zmrzlinu? Tuhle s klidným svědomím! Chia semínka v kombinaci s mlékem a ovocem nahradí klasickou snídani, navíc vás příjemně ochladí v horkých letních dnech, kdy je vedro i po ránu. Vyzkoušejte jednoduchý recept, který ocení celá rodina.
Vydáno: 27.06.2019
chia nanuk
Autor: istock.com chia nanuk
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

No dobře, sice by po ránu měl dostat člověk něco teplého do žaludku, ale když je venku v 9.00 ráno skoro 30 °C, tak pro jednou zmrzlina neuškodí. Navíc když právě tahle zmrzlina obsahuje samé zdravé věci, že.

Ovoce, mléko a chia semínka dodají člověku vše, co po ránu potřebuje. Chia semínka jsou superpotravina plná energie a bohatá na bílkoviny, vlákninu, omega 3 mastné kyseliny, vitamíny a antioxidanty, kterou používají například vytrvalostní běžci.

Ovoce můžete použít jakékoliv, podle toho, co máte po ruce nebo co vám zrovna zraje na zahradě nebo co máte rádi. Takže všechno možné drobné ovoce, jako jsou borůvky, maliny, rybíz (pokud vám nevadí pecičky), banány, ostružiny.

Chia pudink s kardamomem a malinami

Chia pudink s kardamomem a malinami

Chia semínka

Sílu zázračných chia semínek objevili už bájní Aztékové! Dnes je miluje celý svět

Suroviny

  1. 420–450 ml kokosového plnotučného mléka (můžete použít i normální)
  2. 60 g chia semínek
  3. čerstvé ovoce podle vaší chuti
  4. případně trochu medu či cukru

Je lepší použít kokosové mléko, protože v kravském se může tvořit led, který by mohl narušit strukturu nanuku a chuťově není nijak zajímavý.

Postup

Nalijte do misky mléko, kokosové promíchejte (obyčejné nemusíte), přidejte chia semínka a nechte je cca 30 minut nabobtnat. Pak vše pořádně zamíchejte a do každé nanukové formičky dejte na dno trochu směsi kokosového mléka a chia semínek. Vhoďte trochu ovoce, pokud je velké, nakrájejte je. Pak na střídačku přidávejte směs kokosového mléka a chia semínek a čerstvého ovoce.

Poklepejte špičkou formičky o pevnou podložku (stůl), aby si hmota sedla a ve formičce nezůstala prázdná místa, zejména kolem ovoce. Přidejte držátka a dejte celou formičku do mrazáku na několik hodin.

Když chcete zmrzlinu vyndat z formiček, ponořte ji na chvilinku do horké vody (tak, aby voda nepřetekla přes okraj formičky dovnitř, ale aby zmrzlina byla ponořená až po okraj.) Pak ji lehce vyklopíte.

Prima tip pro případ nouze

Navnadili jsme vás, ale nemáte po ruce ingredience? Dejte do formiček jen ovocný džus nebo jogurt, zmrznou taky.

Nemáte formičky na nanuky? Dneska je koupíte na netu, často i v domácích potřebách. Jako rychlé řešení použijte papírový kelímek, který máte třeba na párty, a dejte ho se směsí na 30–45 minut zmrazit, pak do tuhnoucí směsi dejte dřívko a nechte zmrazit úplně. Papír pak sloupnete.

Zdroj: http://theviewfromgreatisland.com

(web)

Vyzkoušejte i další nápady na zmrzliny a nanuky:

Banánová zmrzlina

Banánová zmrzlina: Uděláte ji snadno a můžete ji zajímavě dochutit. Máme pro vás 5 tipů

Jogurtová jahodová zmrzlina

Jogurtová zmrzlina ze zmražených jahod: Servírovat ji můžete už za 5 minut

Limetkovo - kokosové nanuky

Nanuky z kokosového mléka a limetek jsou vhodné i pro vegany. Připravíte je za pár minut

Jahody a ananas jsou skvělá kombinace i při hubnutí

Zdravé nanuky z jahod a ananasu nahradí kupovanou zmrzlinu a potěší děti

Článek je zařazen v: nanuky , chia semínka
Speciály:
Reklama