reklama

Zaručený kvalitní spánek: 7 věcí, které z ložnice musí pryč!

redakce
9. září 2018
Nemůžete usnout nebo se celou noc budíte? Máte v ložnici pracovní kout nebo usínáte s telefonem v ruce? Chyba! Máme pro vás tipy, jak si dopřát kvalitní spánek.
reklama

Nedostatek spánku může vést až kdepresím. Doporučené množství se u každého jedince liší, ale obecně lze říci, že by člověk měl spát 8 hodin denně. Kdo zvás má tolik naspáno? Spousta povinností a den má pouze 24 hodin. Málokomu zbývá dostatečný čas na odpočinek. Když spíte méně, zajistěte si alespoň opravdu kvalitní spánek. A jak ho docílit? Zbavte se následujících věcí!

Chápeme to. Je těžké se některých věcí vzdát a nechat je jít. Ale slibujeme, že když se jich zbavíte, tak se vaše ložnice stane klidnějším místem pro relaxaci a odpočinek. Přesně ktomu by měla sloužit. A o jaké věci se jedná?

Elektronická zařízení

Kancelář do ložnice nepatří! Tato místnost je určena kespánku a odpočinku. Pracovní stůl spočítačem či notebookem vám bude připomínat povinnosti, které vás další den čekají. To kvalitnímu spánku a odpočinku určitě nepomůže.

Navíc by mozek neměl být alespoň půl hodiny před spaním stimulován. To znamená žádné elektronické přístroje, jako je mobilní telefon, televize či notebook. Ty totiž vyzařují tzv. modré světlo, které snižuje úroveň hormonu melatoninu. Výsledkem je méně kvalitní spánek. Pokud vůbec usneme.

Do postele bychom neměli choditspolu smobilním telefonem. Za prvé je plný nečistot a za druhé vyzařuje už zmíněné modré světlo a vystavujete se radiaci. Navíc neustálé bzučení telefonu vašemu spánku nepřidá. Pokud bez telefonu neusnete, používejte alespoň programy snižující modré světlo.

Ani televize nepatří do ložnice. Narušuje totiž spánek tím nejhorším způsobem – nejdete spát jen abyste zjistili, kdo je vrah. Nemluvě o modrém světle.

Pohodlí nade vše

Základem dobrého spánku je kvalitní matrace. Už jste ji několikrát otáčeli a proleželi znovu a znovu? Je načase koupit novou – a nešetřit! Do kvalitní matrace se vyplatí investovat. Pro dobrý spánek jsou důležité také polštáře. Ujistěte se, že váš polštář už nemá to nejlepší za sebou. Na trhu je spousta druhů polštářů a určitě najdete ten, který vám bude dokonale vyhovovat.

I výběr povlečení je podstatný pro pohodlný spánek. Obecně platí, že postel a ložní prádlo má být neustálé čisté. Povlečení se doporučuje měnit alespoň jednou za 14 dní. Při výběru povlečení vám pomohou následující články.

Jak je již naznačeno výše, jedině pořádek přispěje krelaxaci a klidnému spánku. Poházené věci a neuklizená místnost bude na vás působit rušivě. Do ložnice se toho schová hodně. Návštěva sem přece nechodí. Ale přeplněný koš na prádlo vám akorát připomene, kolik toho musíte následující den stihnout. Najděte pro něj raději úkryt jinde.

A jak si udělat pořádek? Každá věc by měla mít své místo. Zorganizujte si úložné prostory, vytřiďte nepoužívané věci a například oblečení. Pravidlo zní: Co člověk neměl na sobě více než rok, na sebe už pravděpodobně nevezme. Tak pryč stím!

Rozhodli jste se oblečení darovat? Vyndali jste ho ze skříně, připravili ho do tašky či krabice a odložili do rohu místnosti? Zní vám to povědomě. Už je načase vybrané oblečení darovat…

Snídaně do postele

Jídlo do ložnice nesmí. Proč jste si jinak kupovali ten jídelní stůl? Pokud si rádi dáváte večerní svačinky vposteli, tak je dost možné, že si do postele nadrobíte. A pak se celou noc budete převalovat jako princezna na hrášku. Vpřípadě, že občerstvení vposteli neodoláte, nezapomeňte odnést špinavé nádobí.

Před spaním se navíc vyvarujte pití alkoholu a kofeinu, a to asi 4 hodiny před spaním. Přestože máte pocit, že na vás kofein nezabírá a usnete klidně po 2 šálcích silné kávy, tak vaše tělo účinky kofeinu vnímá a kvalita spánku se snižuje.

Ložnice, jak má být

Vyhněte se vysokým teplotám. Během spánku je ideální teplota kolem 18 stupňů (záleží na osobních preferencích). Obecně platí, že vložnici by mělo být chladněji než vostatních místnostech. Horko ani zima nejsou ideálními podmínkami pro kvalitní spánek.

Vmístnosti by měla být naprostá tma a ticho. I hučení běžícího počítače narušuje váš spánek. Jakékoli zvuky či světla vaše tělo zaznamenává a nemůže se tedy věnovat regeneraci naplno. Máte pod oknem pouliční lampu či silnici? Rušivá světla a stíny musíte eliminovat. Pořiďte si tmavé závěsy či rolety a používejte špunty do uší.

A to nejtěžší na závěr. Ačkoliv je to těžké, udělejte to. Nenechte své mazlíčky spát spolu svámi vložnici. Výzkumy ukazují, že lidé, kteří spí se svými pejsky a kočičkami zažívají horší spánek.

KZ

Sílejte článek
Zobrazit komentáře ke článku
reklama