2. října 2017 10:47
Tereza JavorováProdáváte byt? Dostaňte se zájemcům pod kůži! Naučíme vás triky protřelých realitních makléřů
Prodáváte byt a chcete, aby se potenciální kupci už při první prohlídce do něj zamilovali? Dostaňte se jim do hlavy! Naučíme vás několik triků protřelých makléřů, se kterými budete muset zájemce odhánět.
Přírůstek do rodiny je na cestě nebo vás čeká úchvatný kariérní posun, který ovšem znamená přesun celé domácnosti? Nebo prostě chcete změnu? Už jste se rozhodli, s těžkým srdcem, ale prodáte ho, váš milovaný byt. Jak ale ohromit zájemce, kteří k vám jdou, a to si buďte jisti, vyzbrojení velkou dávkou skepse a kritiky? Použijte triky makléřů!
Emoce stranou!
Tedy, tak napůl. Prostě nemůžete skučet a plačky vyprávět, jak jste tam na pohovce počali vašeho Tomáška a už vůbec ne, že v tom křesle v obýváku naposledy vydechl strýc Alois. Každý máme svůj příběh, ale teď chcete prodat! A to znamená: získat peníze. Emoce využijte, ale spíš tak, že budete působit na city kupujících. Zvláště ženy jsou náchylné se do bytu hned zamilovat. Ukažte, jak báječné a pozitivní místo to je a hned navrhněte, který pokoj je nejtišší a nejteplejší – tam bude ideální dětský pokojík!
Čistota a pohodlí osloví každého zájemce. Zdroj: istock.com
První dojem!
Alfa a omega je první dojem. Může se časem pozměnit, ale pokud ho chytíte za pačesy hned na začátku, máte z půlky vyhráno! Zaměřte se na uklizený vstupní prostor! Prostě, ať to první, co zájemci uvidí je čisté, vkusné a upravené. Ukliďte před prohlídkou podle přísných hotelových standardů, upatlané kliky a zažloutlý záchod ještě žádný byt neprodaly.
Koupelna musí zářit čistotou. Zdroj: iStock
Kuchyň prodává!
Kuchyň a koupelna, abychom byli přesní. Jestli vám zbyly nějaké peníze a vaše kuchyň je pro ostudu, zaběhněte do obchoďáku s nábytkem a raději kupte nějakou levnou, ale čistou a novou variantu. S kamarády ji zvládnete nainstalovat přes víkend. Může se vám totiž stát, že i když je zbytek interiéru velmi příjemný, špatná nebo hodně zašlá kuchyň vše zkazí. Myslete na to, než budete prodávat! Koupelnu nepředělávejte, ale musí se lesknout jako zrcadlo. Žádná plíseň v rozích ani hrozné, roztřepené ručníky!
Kuchyň dělá dojem. Zdroj: istock.com
Vykliďte to!
Milujete obrázky od svých dětí všude na stěnách a také tu sbírku porcelánových zvonečků a veselých vařeček. Zájemce ovšem uvidí jen harampádí! Se svými milovanými předměty se dočasně rozlučte a po dobu prodeje je schovejte do krabic. Až se přestěhujete, klidně se jimi obklopte jako doma. Ale nyní předveďte byt, ve kterém nejsou žádné rušivé detaily. Čím více sterilní a katalogový bude, tím lepší pro vás. Klient si začne představovat vlastní obrázky na stěnách a vlastní sbírky na policích.
Vykliďte přebytečné věci. Prostor musí působit čistě. Zdroj: istock.com
Detaily!
Přece jen něco nastražte. Ve vyleštěné kuchyni naaranžujte mísu s ovocem, na jídelní stůl čerstvé květiny, v koupelně složte sněhobílý nadýchaný ručník. V ložnici dbejte na ložní povlečení bez obrázků, nejlépe v čistých neutrálních barvách. A pokud čekáte zájemce, perfektně ustelte. Na noční stolek položte jen rozečtenou knihu a přes pelest přehoďte vkusný pléd. Zkrátka, aby se tam hned cítili, jako v u sebe (ne u vás!) doma.
Květiny dodají prostoru příjemnou atmosféru. Zdroj: istock.com
Rozsviťe!
Až přijdou zájemci, vítejte je rozzářeným bytem. Rozsviťte, co půjde, rozhrňte závěsy (na umytých oknech) a udělejte maximum světla. Vzkazujete tím: nic neskrýváme, klidně se podívejte, vše je transparentní.
Pusťte dovnitř světlo. Zdroj: istock.com
Připravte se!
Buďte milí, usměvaví a sympatičtí. Nabídněte vodu a zdržte se kyselých obličejů, když vám někdo “poleze” do koupelny. Odpověď “já nevim” vymažte ze slovníku! Zdůrazněte všechny klady a bytu a o zápory se moc nehádejte. Neurážejte se, pokud se byt nebude líbit. Každý hrnec nakonec najde svou pokličku!
Buďte při prodeji úspěšní. Zdroj: istock.com
(ku)